![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Embird??
Jag har en fråga angående Embird.. är det liknande 3D embroidery system?? Och kan man göra text broderier i programmet tex ett namn??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Embird köps i moduler och det finns moduler för att göra det mesta. För att göra text genom att skriva på tangentbordet behöver man basmodulen och antingen ett eller flera Embird-alfabet (mycket bra kvalitet!) eller tilläggspaketet Font Engine (kostar en del) som gör att man kan göra text av alla sina TruTyp-teckensnitt man har i datorn.
För stygnsättning i övrigt finns också tilläggsmodul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
är embird bara på engelska?? finns det på svenska??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns på ett par olika språk men inte på svenska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ok.. men det kanske inte är så svårt att lära sig?? Vet du hur mycket det kostar ungefär!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Här är priserna lite lägre än på Embird egna sida:
http://www.secretsof.com/content/1869 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har Embird 2004 V.7 som jag tycker funkar bra men den buggar lite ibland. Såg att de släppt 2006 nu och funderar på att uppgradera, någon som kör 2006 och kan berätta hur den verkar? Senare versioner ska ju fungera bättre men det kan vara lite si och så med det ändå ibland har jag märkt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har inte upptäckt några problem hittills med 2006. Inte värsta stora förändringar, men ett bra fliksystem för att gå mellan olika sätt att visa mönstret tycker jag i alla fall är bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag använder 2006 och det funkar mycket bättre än 2004 tycker jag. Dels mindre buggar men sedan är de nya funktionerna helt klart en förbättring. Jag har inte märkt av mer än en bugg och det är på en av de nya funktionerna. En bra sak, tycker jag, med Embird är att de rätt ofta kommer med nya uppdateringar för att åtgärda buggarna.
När det gäller hur svårt det är att lära sig så är det varken lättare eller svårare än andra liknande program (jag kan personligen bara jämföra med janomes program, men har även läst om andra). Sedan hur svår man tycker det är beror så mycket på vilken datavana man har och vilken typ av program man är van att jobba i. De som arbetet i program som PhotoShop, Illustrator och CAD brukar tycka det är lättare än andra. Sen tror jag alla med någon datavana kan lära sig programmen, det tar bara lite olika lång tid. Monica Boberg här på sysidan har gjort svenska lektioner, några finns att ladda hem gratis andra kostar lite. http://www.ateljekreativ.se/lektione...oner-start.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag gillar Embird, tycker det är lätt och funkar bra till en billig peng. Jobbar mest med Illustrator och photoshop annars. Blir att skaffa 2006 då, uppdateringen var ju inte så dyr trots allt.
Tack för snabba svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:12.