![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Servitris.
Kan någon hjälpa mig med ideer till förkläde och
den lilla huvudgrejen som fanns förr på servitriser..Ska bli till en maskerad. Öppen för alla förslag broderat eller sytt eller både och. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan limma på en spetsbit på ett färdigt diadem
eller en brodyr man kan också stärka biten först om det behövs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gällande förklädet så vet jag att min farmor hade ett förkläde förr när hon jobbade som var ungefär som en halvcirkel i formen, från naveln och neråt ca 30 cm långt och med volang runt hela den runda kanten och med ett vanligt knytband runtom i ovankant (så det blev en rosett i bak med två långa band). Hoppas du förstår vad jag menar....
![]() Dessutom har jag för mig att dom hade ett knytband med volang i håret också. I samma tyg och färg som förklädet. Och då kan du ju välja svart kjol, vit blus och vitt förkläde samt hårband så ser det nog verkligen tidstroget ut. Dessutom ett par snörkängor med typ taxklack som ju är så poppis idag blir pricken över i... Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen det ska nog ordna sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:41.