![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej på er,
Jag är nybörjare på maskinbroderi, håller just på att brodera mitt första broderi på maskinen medan jag skriver detta. Valde ett medföljande Husqvarna broderi på diskett, eftersom jag haft problem med att få symaskinen att läsa freebies som jag laddat hem från Internet. Jag har en begagnad Designer 1 med diskettfack, och trodde att det bara skulle vara att lägga över det valda broderiet på disketten, sätta in det i maskinen och köra! Men icke. Jag har testat med olika format på broderierna, men symaskinen hittar inte ens dem i formatet HUS. Vad gör jag för fel? Jag har också Husqvarnas Embroidery system VIP där man ska kunna stygnsätta och fixa med formaten, men har inte hunnit lära mig det än. Måste jag göra något med mönstren i det programmet för att det ska funka? Tacksam för råd från er som kan lite mer ![]() /Anna-Carin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Designer ska väl ha SHV om jag inte missminner mig. Du måste ha en programvara som kan skriva SHV och ordna disketten påd et sätt Designer vill ha den. Återkommer med länkförslag strax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du måste då du laddat hem broderiet gå in i Disk Manager för att maskinen ska kunna brodera ut broderiet, du sätter alltså i disketten i datorn, väljer det broderi du vill föra över till disketten och tryck på den nedåtriktade pilen så förs broderiet över till disketten som sedan maskinen kan brodera ut. Jag använder Hus eller Vip-filer på min D1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Förtydligande: Disk Manager har du i ditt VIP-program!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett program som kan skriva Designer-disketter som inte är gratis, men du får testa det gratis i 30 dagar:
http://sandscomputing.com/page2.html Mitt älsklingsprogram Embird kan numer skriva SHV. Vet inte om man själv måste ordna någon speciell diskettstruktur (mappar), men det är ju i så fall lätt. Det är inte heller gratis, men oj vad mycket man får för pengarna! Gratis i 30 dagar: www.embird.com Jag är ganska säker på att Wilcom Truesizer som är gratis (men inte tillhör mina favoritprgram) skriver SHV: http://www.embroiderystartup.com/Fre...3/Default.aspx Om inte Wilcom kan så är det Pulse Ambassdor som kan (vet att ett av dem kan, men har dem inte på datorn eftersom jag inte tycker jag behöver dem): http://www.pulsemicro.com/ambassadordownload |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
OJ! Såg i nte att du hade VIP! Då behöver du ju inte något av de andra!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack snälla för alla snabba svar! Jag har under tiden laddat symaskinen med ett annat broderi som följde med på diskett, men det kändes ju lite snopet att inte kunna välja bland alla fina som jag laddat hem. Men jag ska testa att ta mönstren genom programvaran och se om det funkar. Återkommer med mer info!
/Anna-Carin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Nyfiken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Nu har jag testat att ta dem via Disk Manager och spara ner på disketten, och oavsett vad de var för filformat innan så är de nu SHV. Åh, vad enkelt och smidigt!!!
Nu ska jag bara köra klart pågående broderi på symaskinen, så ska jag testa om den kan läsa disketten och brodera dessa. Det är lite orientaliska broderier, jag tänkte sy en väska i lappteknik med lite orientaliska tyger och broderier i svart, rött och guld. Hoppas, hoppas, att broderierna funkar... Återkommer när jag testat! /Anna-Carin |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nu håller symaskinen på att brodera ett av mönstren och det ser jättefint ut. Tack snälla för hjälpen!
![]() /Anna-Carin |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:21.