![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Hej!
Bakgrunden är nog som sagt det som finns i programmet, dvs det ska se ut som tyg, om jag har förstått det rätt. När jag gör ett vävobjekt i Digitizer så blir det med automatik stygnlängd 4 mm och avstånd 0,4. På några av objekten i lastbilen så är skillnaden att avsåndet är 0,47 istället, vilket gör det lite glesare, men det ska inte vara några problem. Däremot ser jag att det inte är något s.k. underlay, stabiliserande understygn, vilket kan skapa problem om man broderar på stretchiga tyger, dvs det kan dra sig och stygnen kan töja ut tyget. Det är ingen jätteproffsig stygnsättning, som Åsa och Cecilia säger, utan säkert gjort med automatik från en bitmapp. Det mycke hoppstygn blir det... /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2006-12-30 klockan 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Här kommer den igen.. jag har ändrat texten här nu.. och sen så spelar det ingen roll om det är lite oproffsigt... det är ju bara min man som ska ha det.. *småskrattar*
Men är det någon som vet av någon snyggare gammal amrekansk lastbil som jag kan brodera istället så visst... meddela mig.. Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Tycker det ser jättebra ut!! Bra jobbat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Tack Åsa.. hoppas att min man tycker det med sen nu då... men det tror jag säkert.
Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Här kommer den färdigbroderade lastbilen... inte helt nöjd men det är ju av dessa man lär sig... berätta vad jag skulle ha gjort när övertråden gick av ett antal ggr .. jag backade tillbaka några steg men inte tillräckligt verkar det som.
Under tråden tog slut på ett ställe och där blev det inte fint. Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Tycker i alla fall attd et ser jättefint ut!!
Varför övertråden går av ofta kan vara mängder av anledningar: Dålig tråd, dålig nål, dåligt mönster, dålig dag... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:39.