![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera text? Maskinval?
Har letat lite på internet, men tänk om man kunde göra "plågan kort", och få ett litet hjälp-svar här!...
Någon som vet en nybörjarmaskin som kan brodera text, gärna eget/fler typsnitt?... Priser? (Det står ju knappt alls på internet öh.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Personligen fixar jag i stort sett alltid text i mjukvara (program) och för över till maskinen. Makinernas typsnitt är i regel alltför begränsade för mig, och jag tycker jag har bättre kontroll i ett program.
Janome 300E är en maskin som ger väldigt mycket för pengarna. Den har hyfsat stor broderiyta och förutom de maskiner som kan kopplas direkt till dator har den et av de billigaste sätte att överföra mönster från dator till maskin. Pris? Vet inte, men gissar sisådär 13000 i Sverige. (Det kan andra ge bättre besked om.) Flera här på Sysidan har köpt från England för under 10000 också. Billigare (mindre dyra) maskiner har mindre broderyta och eventuellt ett dyrt överföringssystem för att få mönster från dator till maskin. Många är dåligt medvetna om detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag betalade 11000,- för min Janome 300, på Husqvarna-butiken här i Östersund. Ordinarie pris var 11995,-
Mycket brodermaskin för en hyfsad peng, jag är väldigt nöjd med "lillpigan" |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.