![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
gratis broderi?
Hejsan.
Har ganska nyligen blivit ägare till en reader/wrigter till min quilt designer 2. Det är kanon,men nu till min fråga. Jag har nu gått ut på nätet för att ladda hem gratisbroderi och det är väldigt vilken skiftande kvaliè det är. Själva broderiet brukar bli ganska bra men sedan när den svarta konturtråden skall till kan det skeva upp till 4-5 mm och förstöra hela broderiet.Det är inget fel på själva maskinen för när jag använder köpta broderkort av husqvarna är allt i sin ordning. Är det något som man får räkna med,när man använder sig av gratismönster. Det är ju hopplöst att se felen innan man sytt och jag tycker det är i dyraste laget att sy upp den först på annat tyg. svara gärna om ni har någon erfarenhet av detta. Mvh Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
De få gånger jag använder gratis broderier så testar jag dem alltid med tråd jag inte brukar använda så ofta. Oftast är det just konturen som brukar vara problemet och det är den som många amatörstygnsättare har svårt att stygnsätta bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kvaliten på designs på nätet varierar väldigt mycket. Efter en tid så lär man sig se och urskilja vad som känns bra och vad som känns mindre bra. Man hittar sina favorit designers.
Ytterligare ett tips är att ladda ner gratis exemplar från lite mer etablerade sidor och de som även säljer sina alster. Dessa brukar hålla hyfsat bra kvalité. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
håller med Alvan och Andy...tyvärr är det så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tusen tack för era svar.
Man blir ju lite nojjig ibland och tror det beror på en själv,tur att så inte är fallet jämt. Mvh Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.