![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har förstått att de ursöta tomtarna på tex den här bilden kommer från ett brodyrkort som husqvarna har: http://www.sysidan.se/albums/viewpic...20278?ID=20278 Min fråga är nu - Kan jag få tag på dessa filer i JEF-format? Lagligt alltså, så ingen tror att jag ber nån att kopiera på olovligt sätt... Vad är det för kort husqvarna kör med? Går det att få över innehållet på ett sånt kort till datorn så man själv kan konvertera till andra format sen? Sitter på jobbet och kan inte klura ut det själv just nu så jag undrar om nån hade ett snabbt svar?! ![]() Trevlig Lucia! Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du går in på Husqvarnas hemsida och tittar bland deras broderkort hittar du Swedish Santas, som detta kort heter. Där ser du vilka format som finns med på den CD eller diskett som "kortet" levereras på. Om just JEF finns kommer jag inte ihåg. Men annars kan du ju alltid konvertera till detta format. Gratisprogram finns på nätet.
/Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jadå det är inga problem. Jag har Bernina men köper huskvarnas kort ibland och så konverterar jag till mitt filformat det är inte olagligt. Du får byta filformat hur du vill bara du gör det för eget bruk. Man får motiven på cd-skiva eller diskett. Nu är det ett bra tag sen jag köpte så det kan ju vara så att diskett har utgått men det är inga problem att föra över från cd till ditt kort. Beroende på vilken maskin du har kan filerna vara för stora däremot, sånt måste kollas upp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Toppen!
Stort tack för snabbt svar. Jag trodde det kanske var speciella kort som bara funkar på Husqvarna.
CD eller vanlig diskett funkar ju kanon-bra, då klarar jag av det utan problem! ![]() Tack för hjälpen! // Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jadå du klarar det fint, förutsatt att du har ett program som kan hantera deras filformat och göra om det till jef. Annars får du tjoa till så kan jag hjälpa dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack snälla, vad rara ni är.
Jag har Embird så det blir nog inga problem att konvertera filen. Kramar till er alla! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jef finns med!
Hej !
Tängte bara tala om att jef finns med som broderiformat! Jag har en Janome 300E! Tyvärr så är broderierna för stora så jag fick krångla minska dela osv. Jag provade programet Buzz-size och edit och fick till det.Finns att prova gratis i 21 dagar på nätet! Jag köpte broderiena på sy-festivalen! Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.