![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
panelgardiner
Finns det några bestämda mått på panelgardiner. Hur breda ska/brukar de vara eller är det olika? Tänkte ta mig tid att sy till vardagsrummet här snart men har ingen aning alls hur breda de ska vara. Ska man sy dem lika breda som panelvaggan eller spelar det ingen roll?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
De färdigköpta ligger väl på 45 cm, men jag gjorde mina 60 cm. Se bild i mitt fotoalbum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror att det finns olika bredder på Panellängderna, Häromdagen fållade jag upp ett par till en "kund", de ena låg på 33 cm och de andra på 45 cm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, de bredaste färdiga ligger på 45 cm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nä, de bredaste är inte 45, de är 60.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Okej tack för alla svar! Jag gissar således att om jag gör mina panelgardiner 33-60 cm breda så kommer de se okej ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det handlar ju lite om vilken bredd du har på panelvagnarna/-hängarna. Dessa finns oftast i bredderna 40 resp. 60 cm. IKEAs paneler är 60 cm men i gardinaffärer brukar dom vara 40-45 cm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.