![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy nalle?
Såg just Stoff o Stils "homemade bear" + alla kläderna... obetalbart underbara tycker jag
![]() Men hur är det att sy en nalle - mycket svårt eller ? Du som har erfarenhet av det - hör av dig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är roligt att sy nallar!
Många delar att hålla reda på, mycket ludd i syrummet, men roligt! Är det något speciellt du tvekar om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gu va söta !
![]() Nja tvekar nog mest om det är för pilligt.../svårt just att få ihop själva nallens alla delar + sätta fast dem på själva kroppen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låna en "nallebok" på biblioteket!
Det jag tycker är allra svårast är att få fast trampdynorna på fötterna snyggt. Välj inte allra minsta nallen till att börja med. Jag sätter ihop dem med stora knappar och stark tråd. Eller med speciella "nalleleder". Men det kan vara lite onödigt att börja med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
barbro, din nalle är så otroligt söt! har du gjort mönstret själv eller går det måhända att få tag på nånstans? *håller tummarna för det sistnämnda!*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den är ur "sy teddybjörnar" av Karin Neuscütz. Ica bokförlag.
Just den här heter Goa, men där finns många fina nallar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
E-butik med bara nalle-material!!
Att sy nallar är den roligaste hobby jag någonsin har pysslat med! Så rolig att jag nu driver en egen E-butik med bara material för att sy just nallar. Du är jätte välkommen dit!
Har du bara ett nybörjarvänligt mönster och en bra beskrivning så ska det gå prima. Är man nybörjare så passar det jättebra att prova på ett färdigt nalle-kit, där medföljer det material som behövs för att sy en nalle! "Teddybears Swedens" E-butik:www.teddybears.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.