Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-06, 21:40   #1
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Intryck av Syfestivalen 2006?

Det blev inte av att jag besökte Syfestivalen.
Vad har ni för intryck som var där?
Det skulle vara kul med lite rapporter...
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 04:36   #2
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Mycket folk, mycket quilttyger och garn. Det jag saknade var maskinbroderitråd, i alla fall hittade inte jag något trots att jag var där 4,5 tim.

Men en overlockmaskin blev det i alla fall till gubbens förtret Så nu får jag inte gå på den mässan ensam igen
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 06:16   #3
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Håller med Maggie.Mycket quilt.
Jag var där på fredagen.Jag hade en lapp med mig med trådnr.som jag tänkt köpa,såg inte en trådrulle för maskinbrodyr.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 06:24   #4
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Jag tycker mässan var bättre i år än de senaste åren. Lite nytt man inte sett förr. Var där på lördagen och blev med en till overlock och en hel del tyg.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 07:57   #5
Strega Strega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 63
Jag och svägerskan var där på fredagen och det var mycket folk - trots att vi kom redan vid öppningsdags
Mera garn än tidigare år, mycket quilttyger (men inte speciellt billiga), de vanliga siden- och linnetygerna, Tygvaruhuset var där med en blandad kompott av tyger (passar de på att sälja ut sånt de inte vill ha kvar i butiken?), och en hel massa saker som egentligen inte hör till området "Sy" - skoputsmedel, strumpor, bijouterier, scrapbookingsaker och glasögonputsmedel.
Hittade dock maskinbroderitråd i Husqvarnas monter; 52 Sulkyrullar i en ask för 1000:-.
I samma monter hade de även mässpriser på sina egna broderiCd'ar, från 350:- och uppåt.
Jag vet inte om man har varit där för många gånger nu, för jag tycker att det börjar bli lite lite nyheter att titta på. Eller också är jag bara gnällig
Strega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 08:40   #6
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Maggie och Barbro har man sagt A får man även säga B. Vi vill naturligtvis veta vilka overlockmaskiner ni köpte !
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 10:07   #7
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Även jag var där på fredagen, hela dagen! Mitt intryck var mycket folk på liten yta.
För mycket quilt för min smak. Och scrapbookdelen ignorerade jag totalt, visst scrappar jag, men det var inte det jag var ute efter just på symässan. Jag hade velat se lite mer mode och barntyger!
Hur som helst bestämde jag mig för att ta en sykurs i Frankrike där det ingår en dag i Paris på något typaradis...
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 12:47   #8
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Citat:
Maggie och Barbro har man sagt A får man även säga B. Vi vill naturligtvis veta vilka overlockmaskiner ni köpte !
Det blev en Babylock Imagine Wave. Skulle gärna ha Evolven men den blev för dyr även med mässpriset. Nu har jag fått order av gubben att sälja den andra jag har men vi får se.

Ett stort plus var trädningen som numera går som en dans
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 13:03   #9
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Grattis till nya Maskinen, är säker på att du har gjort ett jättebra val.

Tycker inte alls att du behöver sälja din gamla maskin, jag känner ingen karl som brukar sälja sitt gamla verktyg för att dom köpt ett nytt.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 14:46   #10
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Bra sagt!
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 16:24   #11
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Frågan är ju hur mycket jag kommer att använda den "gamla" nu när jag köpt ny. Då tycker jag det är bättre att den kommer till nytta hos någon nybörjare som kan tänka sig att köpa en begagnad maskin.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:13   #12
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Citat:
Pssst skrev:
Hur som helst bestämde jag mig för att ta en sykurs i Frankrike där det ingår en dag i Paris på något typaradis...
Vad är det för sykurs du berättar om? Något som erbjöds på Syfestivalen? Låter spännande!
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:32   #13
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Hej!
Såg ett tillskärningsbord på mässan från Amitech.Har nu beställt ett.Det verkar väldigt praktiskt.Lätt att ta upp och fälla ihop.Jag får ha det i hallen,för i syrummet får jag inte plats.Skönt att slippa hålla till på matsalsbordet.
5,500 kr.ink.frakt.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 19:00   #14
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Citat:
Jag får ha det i hallen,för i syrummet får jag inte plats.
Vet precis hur det kan vara
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 21:01   #15
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Amitechs sybord och klippbord var kul ! Det är samma som säljs i Australien under namnet Koala cabinets. Tog broschyrerna jag med och funder nu på att byta ut mitt befintliga skrivbord till det stora sybordet,Aristocrat. Urpraktiskt !

OCh sykursen i Paris, den vill jag också veta mer om !!!!
Måhända tygaffären är den som ligger nedanför kyrkan, Sacre C. En härlig affär i 4 våningar, ett helt hus !!!! Livsfarlig att gå runt i.

Kan annars rekommendera tygmässan där nere, Premiere Vision som hålls årligen. Hur stort som helst ! Och fantastiska visningar, trender, inspirationscollage, bildspel med tyger/material osv osv..
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons