![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hjälp med mönster.
hej
jag behöver hjälp med ett dropsmönster. ska avmaska ärmbåge och det står så här: Avm för armkulle i varje sida på vartannat v: 3 m 1 gång, 2 m 1 gång,1 m 4 ggr, sedan avm 2 m i varje sida tills arbetet mäter 21 cm, till sist avm 3 m 1 gång i varje sida.... förklaring ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Första varvet avmaskar Du 3 m i var sida, nästa varv, 2 m i var sida, 1 m i var sida.
Sedan 2 m, i var sida varje varv. Hoppas att Du är hjälpt av min förklaring Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det skal vara 1m i var sida 4 ggr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
men jag kan ju inte avmaska i slutet på varv. då avmaskar jag i början på nästa varv eller. det blir ju varje varv.... eller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Precis som du säger, du måste avmaska i början av varje varv. Då blir det vartannat varv per sida.
Alltså: avmaska enligt beskrivningen i var sida. Första varvet avmaskar Du 3 m, nästa varv 3m, nästa varv, 2 m, nästa varv 2m, nästa 1 m i var sida och nästa också, osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack.
var som jag trodde men tycker beskrivningen snurrar till det lite ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() nu har jag hittat hur man maskar av i slutet på ett varv
![]() "Maska av innanför 1 kantm. Maska av så här efter 1 kantm: 2 am tills. Maska av så här före 1 kantm: 2 vridna am tills (dvs sticka i de bakre maskbågarna i stället för i de främre). nu kan jag de oxå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sedan ser man ju också när man stickar och provar sig fram lite. Lycka till Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.