hjälp med mönster.
hej
jag behöver hjälp med ett dropsmönster. ska avmaska ärmbåge och det står så här: Avm för armkulle i varje sida på vartannat v: 3 m 1 gång, 2 m 1 gång,1 m 4 ggr, sedan avm 2 m i varje sida tills arbetet mäter 21 cm, till sist avm 3 m 1 gång i varje sida.... förklaring:confused: |
Första varvet avmaskar Du 3 m i var sida, nästa varv, 2 m i var sida, 1 m i var sida.
Sedan 2 m, i var sida varje varv. Hoppas att Du är hjälpt av min förklaring Aina |
Det skal vara 1m i var sida 4 ggr
|
men jag kan ju inte avmaska i slutet på varv. då avmaskar jag i början på nästa varv eller. det blir ju varje varv.... eller :confused:
|
Precis som du säger, du måste avmaska i början av varje varv. Då blir det vartannat varv per sida.
Alltså: avmaska enligt beskrivningen i var sida. Första varvet avmaskar Du 3 m, nästa varv 3m, nästa varv, 2 m, nästa varv 2m, nästa 1 m i var sida och nästa också, osv. |
Tack.
var som jag trodde men tycker beskrivningen snurrar till det lite :) |
nu har jag hittat hur man maskar av i slutet på ett varv :) och om man tänker efter lite och kollar på en tröja t ex. så för står jag hur de menar. kolla här:
"Maska av innanför 1 kantm. Maska av så här efter 1 kantm: 2 am tills. Maska av så här före 1 kantm: 2 vridna am tills (dvs sticka i de bakre maskbågarna i stället för i de främre). nu kan jag de oxå :D |
:D Med lite hjälp, och att läsa beskrivningen, då klarar man det mesta.
Sedan ser man ju också när man stickar och provar sig fram lite. Lycka till Aina |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:44. |