![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Jag och min pojkvän, även kallad sambo. Uppmuntar för det mesta varandra när det gäller våra hobbies... Han gillar snickeri och jag sömnad båda kan vara ganska dyra när det gäller inköp av nya grejer så vi har väl förståelse för varandra. Att förklara grundligt varför man behöver en sak tycker jag kan vara bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
[QUOTE]gh64 skrev:
[B]Hej! Måste protestera - Janome stannar visst när undertråden är slut, i alla fall min (MC 9000). Den förvarnar dessutom när undertråden börjar ta slut (piper). Min (300E)gör inte det. Och går jag ifrån en liten stund så är det naturligtvis just då som undertråden tar slut och så syr den och syr och syr utan undertråd. Men då är det kanske något fel på min, den ska kanske stanna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
300e och undertråd
Hej!
Åsa i Lomma har faktiskt rätt. 300e stannar inte och larmar inte när undertråden är slut. Jag har haft min i över ett år och tycker numera att det är en vanesak. Man lär sig se om tråden kommer att räcka. Annars får man passa och stoppa när tråden är slut och byta till ny spole. Det hörs på ljudet när undetråden är slut. Maskinen går liksom tystare då... Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Min Bernina varnar inte heller, och jag som vant mig med Brother som varnar!
Jag har därför för vana att om det är en lite större brodyr och maskinen kommer att bli lämnad ensam stundvvis börjar jag med ny spole. Så tar jag den där halvfulla när jag ändå sitter och passar lite mer. T.ex. när det är mycket färgbyten. Något annat jag vant mig vid och saknar är automatisk trådklippning mellan färgerna, men det är inget stort problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
Re: Gunilla
Citat:
Jag vet faktiskt inte... fniss ![]() Igår frågade han om jag inte ska köpa den där symaskinen nå'n gång!? "Vad väntar du på?" Jaja, jag får se hur jag gör. Måste räkna lite på det. Jag ger mig angående Janome 300e, jag har ju inte haft en sådan ![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2004-12-16 klockan 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Hej
Bernina Artista 185 varnar när undertråden håller på att ta slut om man ställer in att den ska göra det. Gunilla Johansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Tack för tipset om att ljudet på Janomen ändras när undertråden börjar ta slut. Nu ska jag försöka vara uppmärksam på det. Apropå ljud, ibland så dunkar maskinen jättemycket, kanske några sekunder mitt i ett broderi. Man blir lite nervös...men det är kanske inget att oroa sig för?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
När mönstret är väldigt tätt, t.ex. ett lager ovanpå ett annat, dunkar det lite i min maskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Min dunkar också
När det ska sy över redan något redan broderat kan det låta väl mycket men det går ju bra så man får vänja sig vid ljudet. Broderiet blir ju fint, ändå.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
övertalning
Ja min gubbe sa när jag kom hem med maskinen fan det är ju halva priset på en bra beg bil!!!
ja just det sa jag!!! bilar rostar min inte designen |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.