![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Bra mönsterkonstruktionsbok?
Bästa syvänner!
Jag söker en bok som kan förklara grunderna i mönsterkonstruktion på ett vettigt sätt. Jag äger Öberg/Ersmans bok om konstruktion av herrkläder, men den tillför, som jag ser det, inget annat än färdiga recept på ett antal standardförändringar av redan färdiga grundmönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du frågat i bokhandeln?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns en bok på engelska som jag har läst väldigt positiva recensioner om:How to Make Sewing Patterns av Donald H. McCunn (kolla på amazon.com). Däremot vet jag inte om den är bra (har aldrig tittat i den själv) och vet inte heller om den behandlar herrkläder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låter som en bra bok, ska genast kolla om den finns att köpa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har en bra ialiensk bok som heter Tecnica della moda.
Det är inte beskrivningar så detaljerat som i Öberg/Ersmans mönsterkonstruktionsbok utan mer bilder på färdiga mönster och lite udda modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hejsan, Har också hört att boken how to make sewing patterns ska vara bra men tyvärr har jag inte hittat den här i sverige den är slutsåld och kommer inte in igen är det svar jag har fått ifrån de flesta. Har själv försökt köpa den nyligen.
Vet ej heller om den tar upp herrkläder men du kan kanske fråga författaren själv. Författaren till boken har en egen yahoo grupp där han besvarar mönsterkonstruktionsfrågor. http://groups.yahoo.com/group/How-to...wing-Patterns/ Doll |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.