![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Förstora mönster en storlek?
jag har gjort en omlottröja och mönster baserat på ett plagg dottern har. Nu hade jag tänkt sy samma tröja till kompisens dotter som drar en storlek större. Hur förstorar jag mitt mönster? Jag antar att det inte är så enkelt att jag bara klipper tex 1 cm utanför det befintliga mönstret??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du förstorar genom att lägga till de antal cm du behöver i MITTE av plagget.. Att lägga till extra på utkanten förstör mönstret lite grann..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, finns det något knep för att göra detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmm, ngt knep? :S de vet jag inte.. Men borde väl vara rätt enkelt att lägga till några cm i mitten. Vik tyget på mitten och lägg mönstret lite ifrån mitten?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Rita av mönstret. Klipp mönsterdelarna mitt itu längs trådraken. Sära på delarna så att totalmåttet blir den ökning som behövs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.