![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej! Jag har ett problem med fyllda ytor... en del av stygnen blir för lösa... jag provar med att spänna övertråden och jag provar olika fyllningar...?!
Jag har en Bernina aurora och jag kör med Embird... någon som har nått tips eller vet hur man ska göra... Se bifogad bild |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kan hjälpa att ändra vinkeln på fyllningen någon liten grad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hmmm... jag har provat det... känns som om maskinen har humörssvängningar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det så att det är långa stygn snarare än lösa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan vara så...sitter och läser i hjälpen nu men den är lite svår att hitta i!? Kan man ställa in så att det inte blir långa stygn?
Det är bara på de ytor som är lite större... det känns som om övertråden inte är spänd men det är den... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Bara så att ni pratar om samma sak:
Det är alltså i stygnsättningen Alvan funderar på att du ska ändra. Detta om det är ett mönster du gjort själv. Du kan ställa in vilken längsta stynlängd mm. du vill ha när du fyller upp et område. Har Inte Embirds stygnsättningsdel, så var man gör det där vet jag inte, men det bruakr vara något med områdets egenskaper (properties). Tillägg: I allmänhet blir det lätt fult md väldigt långa satinstygn, om det är det i de breda områdena. Hur stort är mönstret? Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2006-09-23 klockan 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
På fyllningar finns det ingen inställning för olika längder av stygnen. När jag råkat ut för liknande så har det alltid berott på vinkeln av stygnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Japp, det är ett mönster jag gjort själv! Jag är i Embirds parameters där jag kan välja vilken fyllning jag vill ha (har inte gjort fyllningar själv ännu), en av deras förprogrammerade.
Sen hittar jag min stitch length men inte max... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Kan man få någon förvarning om det eller är det bara att chansa från gång till gång? Vinkeln alltså?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Maria! Har du öppnat och sett efter att det inte sitter någon lös trådbit inne i maskineriet? Det har ibland varit problemet för mig när stygnen inte blivit snygga precis som för dig, bara i vissa längder eller riktningar.Har också Bernina (Artista 180)Hälsningar Gunnel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Just som Asawi skriver är det i Embird jag pratar om. Ibland så stämmer inte vinklarna på stygnen riktigt med fältet man ska stygnsätta. Det blir då en massa hoppstygn som när man broderar det ser löst och fladdrigt ut. Det brukar oftast avhjälpas med att man vrider stygnen någon liten grad.
Om det är maskinen som strular så borde stygnen i alla fall inte vara långa. Det är lite svårt att se på den lilla bilden vad det kan vara som är problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vi skriver visst om varandra lite (passar gröt på spisen samtidigt som jag svarar)
Du kan se om det är hoppstygn i vektorfliken, se till att "jumps" är markerad med en bock under menyn "View" Om det är hoppstygn så är som sagt vinkeln ett alternativ ett annat alternativ är att fixa till det i editordelen där du kan ändra "long running stiches" under menyn options. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Stygnen känns inte så långa... jag har broderat fötterna större förut och då blev det fint.
Jag får helt enkelt vrida lite på dem och göra fler tester! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Prova en ordetlig rengöring av maskinen, som Gunnel förelår!
Eftersom du sytt fötterna förut och det blivit bra kan du vara lite smuts som gör det!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Har du broderat något annat motiv för att se om det blir samma fel då? Då kan man anta att det är ett maskinfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.