![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy boll
När jag för en maaassa år sedan gick i syslöjd så fick man sy en boll av liksidiga femhörningar. Nu när jag om en vecka ska ha en liten bebi så tänkte jag "En sån med en pingla i blir bra", men jag kan för mitt liv inte komma på hur man ska sätta ihop bitarna för att det ska bli en boll... Eller hur många man bör ha. Känner mig som en jubelidiot
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag har själv sytt en sådan för inte alls länge sedan
Du ska ha tolv femhörningar och först syr man som en korg med en botten och fem st runt. Sedan syr du fast fem stycken till och då borde den vara bolliknande, sedan syr man fast den översta. Inte världens bästa beskrivning menmen ![]() Den är i alla fall som två ihopsydda "korgar" skulle man kunna säga ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror du ska ha en sexkant där du sedan syr på 6 st femkanter. Då ser du sedan hur det blir en "skål". Gör två lika "skålar" och sy ihop. Har för mej att en fotboll är sydd på det sättet.
Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Min boll är då bara av femhörningar, men jag har ju inte koll på riktiga fotbollar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:19.