Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-19, 10:36   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Åsa har som vanligt svarat väldigt bra på sådana här frågor (psst hon är en klippa när det gäller olika maskiner). Men jag vill förtydliga någon enstaka sak:

3. Du kan alltså konvertera olika filformat i många dataprogram så de passar just din maskin. Tror också det finns gratisprogram som gör detta också om nu det program du skaffar inte skulle göra det.

5. På hushållsmaskiner kan du bara ha i en färg åt gången, men datafilen kan ju innehålla många olika färger. Därför kan alla trådbyten, Åsa nämner i fråga 6, uppstå.

När det gäller datavana så känner jag att jag hade stor nytta av att ha jobbat med vektorgrafik tidigare, typ Illustrator eller CAD. Det är också bra om man jobbat med lagerhantering i något bildprogram tidigare, det gör att man lättare sätter in sig i programmen. Men som Åsa säger så gör det inte någon automatiskt till en bra stygnsättare. Det handlar dels om lågiskt tänkande för att göra broderier som inte får en massa hoppstygn m.m. Dels så gäller det att ha en känsla för färg, form och stygnens olika effekter. Mycket handlar om trial and error i början. Men det är jättekul!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.