Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-13, 16:33   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Någon som vill hjälpa mig splitta några designs?

Hej!

Jag förstår mig inte på mitt programm och har suttit hela dagen med det.

Är det någon som skulle vilja hjälpa mig splitta några designs åt mig?

Jag har en orchidea 1250 som man ska ha hoop-size-båge till så broderiet blir B 10x H 17 cm när det är klart.

Förrästen, vet någon vad det nyaste programmet till husqvarna kostar? Där man får allt i ett paket.

Mvh Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 16:49   #2
avslutad140203 avslutad140203 är inte uppkopplad

Hej!
Jag kanske kan hjälpa dig.
Hälsningar Mira
avslutad140203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 19:56   #3
millsing millsing är inte uppkopplad

Om det är Husqvarnas program 3D Professional du menar så ligger det runt 14.000:-. Då får man alla delar i ett paket.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 22:32   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Har det programmet för 14 000 kr och skulle gladeligen spparat dom slantarna. Krångligare program får du leta efter. Totalt ologiskt och man hoppar hit och dit och blir inte klok på nånting. Är dessutom inte korkad på program och datorer i vanliga fall, men det här programmet tar priset. Satsa på Embird som alla skriver om hr i forumet. Hade jag vetat så hade jag köpt det!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 10:29   #5
millsing millsing är inte uppkopplad

Vad bra att du skriver det, Tua, för jag står i valet och kvalet att köpa dataprogram för maskinbroderi. Embird är på engelska, eller? Är det enklare än 3D Professional som väl är på svenska? Vet ju att prisskillnaden är enorm! Förklara gärna mera....

millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 12:00   #6
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Billigt och enkelt program?

De va precis de jag skulle fråga om.

Jag köpte ju husqvarnas gamla program för att jag är så dålig på engelska så jag inte skulle förstå ett engelskt program. Men jag vill inte betala 14.000:- för det nya husqvarnaprogrammet.

Har ju redan betalat en del för de gamla. Men skulle va skönt att ha ett lättförståeligt program som kan förminska och splitta ett broderi enkelt och då så att stygnantalet justeras automatiskt efter hur mycket man förminskar det.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 12:54   #7
Andy Andy är inte uppkopplad

Basprogrammet i Husqvarnas 3D-serie (3D Embroidery Studio) kan förstora och förminska. Både med bibehållen och justerad stygntäthet. Manualen är på svenska och programmet är mycket lättförståligt.

Progrmmet klarar mer och är klart enklare än tidigare versioner. Vet dock inte om det kan splitta designs. Har själv inte behovet, så jag har inte försökt mig på det.

Vad grunddelen kostar vet jag inte, men det är inga 14.000 kr. Rekommenderas att köpa på symässor e dyl då det brukar vara 20% rabatt. (Brukar ofta gå att deala till sig det priset i butiken oavsett man besöker mässan eller ej.) Men som skrivit så många gånger här i forumet, Embird verkar vara svårt att slå prismässigt.

Hälsningar
Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.