![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Nu när jag åker mycket buss till jobbet så virkar jag möss (kattleksak som säljs av KattKommando Syd, KKS) men det har blivit rätt många och de behöver inte fler (just nu i alla fall).
Så jag behöver hjälp att hitta på andra saker som jag kan handarbeta på bussen. Det ska ta liten plats i väskan och gå att sälja. Jag kan berätta historien bakom de populära KKS-mössen. En kvinna virkade små möss till sina katter och dessa började säljas av KKS i september 2005. Snart fanns två varianter, med och utan kattmynta (med mynta är klart populärast). I december 2006 öppnades näthandeln Djurshopen och sortimentet har utökats med virkade bollar. Nu blir mössen riktigt populära och fler virkerskor efterlyses på ett kattforum och på hemsidan. Många anmälde sig och ställer upp med både material och arbetskraft. Även ny design kommer fram självmant bland tillverkarna; möss och bollar av filt och en lyxmus långt från ursprungsmodellen (som i princip är en ihopsydd trekant). Nu är kks-mössen en självklarhet för många kattägare. KKS-mössen är ett typexempel på hur en lös idé ur tanken kan förverkligas för att hjälpa katter i nöd. Och jag vill utvidga sortimentet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Virka en rund liten boll med stoppning och med en liten plinga i mitten (min katt älskar allt som rullar och låter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Måste det vara kattleksaker?
Har förslag på kattrelaterade saker: - Nåldyna med handbroderat kattmotiv - Grytlapp med liten broderad katt i ena hörnet - Tygmärken med handbroderat kattmotiv. Därefter kan du (när du kommer hem) stryka fast vlieseline på baksidan och sicksacka runt kanten Det borde vara enkelt att ha några bitar tyg, lite garn och en nål med sig. Kom på att du kan virka en fisk som stoppas med vadd och bjällra. Katter gillar ju fisk....:-) Lycka till! Hoppas att vi får se bilder här... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Och just nu behöver jag nåt annat att göra på bussen. Men även tips på större saker som går att sälja är välkomna. (Det finns ju fritid också ![]() Någon som vill skänka sin design till att hjälpa katter i nöd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du skulle ju kunna virka/sticka mössor, det behöver ju alla nu när det blir kallare, och är säkert lättsålt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Vad är modernt nu (eller i höst/vinter)? Jag har absolut noll koll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det kommer att bli väldigt inne med stora baskrar som man stickat första varv rät och andra varv rät osv (så att det bildas bulliga tänder upp mot "toppen" av mössan)
I övrigt så kan jag säga att allt stickat är på G, mest sådant som är inspirerat av ladskapsdräkter (mycket blommotiv). Här kommer en länk som du kan ha användning av: http://www.style.com/vogue/ Klicka på fashionshows (kolla på Sonia Rykiel och Kenzo, det finns säkert många fler men dessa är de enda jag kom på...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag älskar KKS! Har fått mina katter därifrån..
Men ja, mössor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hm... mössa/or för barn (& barnsliga kattälskande
vuxna...) med "kattöron" på, eller/oxå kanske en"svans" baktill. ![]() (Bara spånar vilt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Varför inte amigurumi , med kattmynta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Virka små klockor som katterna kan leka med i när dom hänger i granen. Sy fast en bjällra istället för kläpp
De de söta små hjärtana är otroligt vackra som pynt i gran och i tallriset till julen. Vita klockor och hjärtan är jättevackert till nyår. Vill du ha mönstret så hör av dig till mig. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
![]() Senast redigerad av solkatten den 2006-08-27 klockan 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Amigurumi är små virkade djur (vet inte om det finns stickade sådana... *osäker*) som kan se ut såhär: http://images.google.com/images?q=am...al&sa=N&tab=wi
Tyvärr finns inte så mycket gratismönster på internet (vad jag sett) eller böcker i Sverige så det blir att beställa från amazon.com eller från asien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Och dom är SUPER SÖTA! De vore nog helt klart värt att prova ^^ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.