![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
|
Jag har också MC 11000 Jag har fått sänka övertråds spänningen till 1.0 på vävstygn och 1.2 på satin stygn.Men jag har nog extra tunn tråd .Jag behövde också ändra på undertrådens spänning men skruvade bara in skruven 5 min utav klockans varv.
Nu blir mitt perfekt och så lite som jag ändrade undertråden så påverkar det inte när jag syr vanlig sömmnad. Men jag gjorde olika prov och ändra inställning för att jämföra. Men däremot när jag hadde trådrullen på den liggande spolpinnen som sitter på maskinen då blev det aldrig bra ,då tråden virades av så snodde den sig runt pinnen lite då och då och alltid med följden att spänningen blev för hög och undertråden drogs upp. Nu har jag en ställning för coner bredvid istället fungerar mycket bättre. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:03.