Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-20, 06:31   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad

En av de stora utmaningarna när man gör ett broderi är att undvika småfält där man måste klippa trådar emellan. Ofta kan man undvika dessa genom transportstygn (enkel raksöm) mellan fälten. Ofta brukar man kunna placera dessa så de hamnar under ett fält som ska broderas senare. Precis som Monica säger ger detta ett mer hållbart boderi och en snyggare baksida. Det är lite svårt att ge mer konkreta tips när man inte vet hur motivet ser ut.

Det där med att den tror att undertråden är av verkar konstigt. Tror det kanske kan bero på stora skillnader i fart just där. Stämmer det att maskinen växlar mellan två hastigheter där tro?

Jag kanske missuppfattar, men när jag läser igenom det du skrivit så låter det som om det är mest den svarta stråden som krånglar på baksidan, är det så? Om det är det är det konturer du syr med den svarta? Hur syr du dom i så fall, är det med satängsöm eller med en rak söm som inte går i sidled? Smala satäng sömmar blir oftast inte bra. Då är det bättre att använda en rak söm (obs inte raksöm, jag har inte skrivit isär ordet). Det finns olika varianter att välja på här. I mitt stygnsättningprogram (Embird) kan de heta singel stitch, triple (bean) stitch och redwork. Men innan vi går djupare in i ämnet så får du nog berätta lite mer.

Senast redigerad av Alvan den 2006-08-20 klockan 06:48.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:02.