![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Ja, så är det bra att tänka. Och jag gör faktiskt lite som du Maya ("gör skillnad mellan barnen"): När jag lovat att sy ett barnvagnslapptäcke hann jag precis bita av mig tungan, så jag sa aldrig nåt om att storasyster också skulle få ett täcke till sin säng. Tur för mig!
Det där med att sy till andra har (minst) två sidor har jag märkt. Det positiva är att det är jättelätt att komma på nåt roligt och speciellt i present till alla möjliga (även folk i 60-årsåldern "som redan har allt"). Och det är inte ens dyrt, snarare kanonbilligt, och ändå uppskattat. Jag vet ALLTID att min present blir poppis. Det negativa är att eftersom det är så "lätt och billigt" är det lätt att hamna i fällan som jag beskrev tidigare. Det förväntas numera att jag tillverkar presenter själv. När min mammas man fyllde 60 fick han en massa whiskeyflaskor av alla andra men av mig fick han en grytvante. Även om en sån flaska kostar en jäkla massa pengar, så hade det varit skönt att "komma undan" med en sån i stället för att sitta hela kvällen innan och paniksy en vante. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.