![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
BH-ändring
Hej,jag behöver hjälp,jag har en svägerska som har svårt med att få en Bh som passar bra, problemet är att själva bysten är större (E-F kupa) medan "kroppen" är 75.Jag vet hur ledsen man blir när man provar och provar så nu tänkte jag försöka hjälpa henne med att sy en, men även jag behöver lite hjälp.
Jag har ett mönster från LG men det sträcker sig till DD kupa, hur gör jag för att ändra själva kupans srorlek, eller finns det någon som har ett färdigt mönster som kan tänkas passa. Jag är jätteglad för all hjälp jag kan få. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man brukar räkna med att det är ca 2, 5 cm mellan varje kupstorlek. Det är inte så svårt att öka. Det hade varit lättare att beskriva om jag visste hur mönsterdelarna ser ut. Men i princip så delar man mönsterdelarna på mitten, även de bakre. Sedan flyttar man isär delarna i kupan totalt 2,5 cm (alltså 1,25 på varje sida). På bakdelen tar man bort motsvarande mått.
Man har slutat med dubbelbokstäver så en DD är enligt de nya systemet en E-kupa en DDD=F så kolla måtten ordentligt innan ni börjar. Mät under bysten först, då får ni ju omkretsen (i detta fall ca 75). Mät sedan över högsta punkten. Om skillnaden är 15 cm är det en B-kupa. Om det är 15+2,5=17,5cm är det en C-kupa, 15+2,5+2,5=20cm en D-kupa o s v. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
BH-ändring
Tack Cecilia, jag har sett dina verk så jag hade nästan hoppas på att du skulle svara. Det här med att typ DD, DDD hade försvunnit har gått mig förbi, inte konstig att jag kännde mig som ett frågetecken när hon sa att hon hade E-F för mig kom ju det efter DDD... och sååå stor byst tyckte jag ju inte att hon har. Mönstret jag har är delat på mitten så som du sa så med hjälpen jag fått ska jag försöka mig på att fixa en till svägerskan.1000 tack
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var så lite.
Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.