![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Vad har du för symaskin? Syr den knapphål automatiskt? I så fall tycker jag du ska satsa på en örngottsvariant med knappar på baksidan. Dvs en modell som liknar den som AnnaPP beskriver.
Man börjar med att vika en kant på ett tygstycke som är något längre än halva kudden och sy två till tre knapphål jämt fördelade. Ta ett lika stort tygstycke och sy fast knappar så de passar i knapphålen. Nu är det bara att knäppa knapparna och baksidan är klar. Ta ett tredje tygstycke och läggg det räta mot räta med din baksida och sy runt kanten. Nu är det bara att vränga kudden. (Samma modell skulle nog funka med tryckknappar också, men det har jag aldrig provat.) Jag har det senaste året sytt två sådana kuddvar till IKEAs minsta kudde. Deras kuddar är ju inte speciellt hårdstoppade så utan knappar hade det nog blivit säckigt alt. knöligt. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.