Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-06-25, 14:06   #2
Cessi Cessi är inte uppkopplad

Så här gjorde jag.

Jag hade ett tyg till utsidan och ett till insidan. Sömmen dem emellan var nog det första jag sydde. Den kom en liten bit ner i korgen.

Det var nåt strul med handtagen på sidorna. Anar att jag tog om hand det som nästa steg. Klippte upp stora "knapphål" som sedan bandkantades och nästades ihop när de var på plats. Det gick inte att ta bort handtagen.

Sen sydde jag nog hörnen på in och utsidan.
Sköt fast utsidans tyg i träbottnen med häftpistol.

Suffletten var knepig vill jag minnas. Tror jag gjorde som med det andra stycket att jag sydde ihop skarven mellan ytter- och innertyg först. Och då satte jag dit en liten rynkbit som "gardin" av innertyget i samma veva.

Spände till yttertyget och satt och sydde fast "innertaket" när magen var på övertid...

Fotsacken blev en bit vaxduk under yttertyget och den knöts med ihopsydda kantband.

Jag ansåg mig inte som någon hejare på att sy, inte nu heller. Men barnvagnen blev väldigt lyckad.

"Tricket" var att tänka, tänka och tänka. Göra något annat, tänka en gång till. Diskutera med maken och tänka. Så småningom klippa. Men aldrig efter kl 22.00!

I efterhand fick jag veta att det fanns något som heter tapetserarnål som är krokig. En sån hade underlättat syendet inuti i suffletten väldigt...

Japp. Det där var 17½ år sen... Så tiden går...
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:44.