![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur använder jag andra fonts i Embird?
Hej!
jag funderar på om och hur jag tar in andra fonts i Embird. Är det någon som vet och kan? Det finns ju så många olika teckensnitt som är skoj och som jag skulle vilja använda om det går... /pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så länge du skaffat Font Engine så är det inga problem. Sen måste det vara ett trutype typsnitt men det finns det ju gott om att hämta på nätet. Mitt favoritställe är:
http://www.dafont.com Ladda ner de fonter du vill ha och spara i en lämplig mapp på datorn. Öppna Font Engine och klicka på knappen med mappen på. Där kan du välja tre mappar på datorn som du samlat fonter i. Klicka även i rutan längst ner om du inte packar upp dina filer. När du laddat in nya fonter i mapparna så behöver du endast klicka på förstoringsglaset med ett f i så letar Font Engine upp de nya fonterna. Obs att alla fonter inte funkar. Det får inte vara för mycket detaljer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Underbara Alvan! Det var ju så...Hade en svag aning men är lite för feg! Tack snälla rara...
kram/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.