![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
3D Embroidery och font
Jag tror jag får krupp på programmet 3D Embroidery. Har lagt in en font (Script MT Bold) som har åäö i sig. När jag så ska skriva med åäö så blir det inget av det. Har någon en lösning på problemet. Vet att några här har 3D Embroidery som kanske råkat ut för samma sak?
För övrigt verkar programmet hur knöligt som helst så jag ångrar att jag köpt det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Hm va skumt själv har jag inte programmet men jag förstår om dui ångrar dej synd att du inte tänkte på embird dom har samma funktioner och dessutom billigare, kram suss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ska försöka hjälpa dig. Första frågan, hur har du lagt in fonten, via "My Fonts"-funktionen?
Jag testade precis. Använde mig av alternativet utökad ("Extended" under "Character set"). Där finns i alla fall å, ä och ö med. Har inte beoderat ut, men sparat och öppnat i Organizer. Det ser ut att fungera. Får du det inte att fungera återkom gärna så får vi försöka igen. Visserligen kan jag inte programmets alla delar (har inte riktigt tid att sätta mig och gå igenom). Tycker nog inte det är så värst svårt. (Dyrt möjligen, men det är en annan historia...) /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jag har som du säger använt mig av programmets My Fonts. Sedan går jag ner i fliken Letter och skriver min text i fältet Letters. När jag skriver Rosengårdens och klickar på Apply så blir texten bara Rosengrdens. Jag har kört Extended på texten och där finns åäö men likväl kommer det inte med i min text. Däremot om jag använder en annan font typ Forte så skrivs tecknen åäö ut. Helskumt för jag gör ju på samma sätt via MyFonts!!
Programmet är nog inte så svårt bara man vant sig vid program miljön (som är ovanligt knölig) och det har jag inte hunnit ännu. Tillägg****** Jag körde samma font och nu med funktionen Super Extended och då har jag åäö Tck för att du ledde mig in på tipset! Senast redigerad av Delfintua den 2006-06-08 klockan 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så bra att det löste sig.
/Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.