![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Jag hänger inte riktigt med i din fråga. Men om jag uppfattar dig rätt så skulle du i princip behöva ett tomt rött märke som du sedan broderar ditt konturbroderi på. Stämmer det?
Om du inte vill att märket ska ha "enbart" ett tyg som bakstycke så skulle jag göra såhär: Jag skulle ta ett stabilt tunnt tyg, typ lakansväv. Tyget spänner jag upp på vattenlösligt underlag. På detta skulle jag först brodera en botten med planlösa stygn (random stiches), alltså en slät yta. Ovan på den skulle jag nu brodera konturbroderiet. Till sist skulle jag göra en ram som följer bottenbroderiet bestående av applikationssatängstygn. Applikationssatängstygn brukar ju finnas som verktyg i stygnsättningsprogram. Då syr maskinen först en rejälomgång med raksöm som följer konturen. Sedan stannar maskinen och då kan man klipa bort de tyg som inte ska vara med, man ska klippa nära. Och som sista moment så syr maskinen satängstygn runt allt. Sedan behöver man bara lösa upp det vattenlösliga underlaget och så har du ditt märke. Hoppas det var till någon hjälp. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.