![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
ny på å sy,hjälp
hej,vet inte vad ja gör för fel.men nu när jag ska försöka mig på å sy,men när jag syr så blir det styngn uppe,å inte nere. men under tråden syr inte.allså under tråden kommer upp men när jag syr så vill den inte,det ser ut som långa öglor på under sådan av tyget av över tråden.har ingen bruksannvisning,men det e en singer samba exlusiv,heter den.ere nån som vet??????tack på för hand.keo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Antagligen får du mer proffsiga svar av någon som kan...
Börja med att trä om maskinen. Både ovan- och undertråd. Microsofttricket kan fungera på symaskiner också. Annars är det nåt med trådspänningen. Och huruvuda det är över- eller undertråden som behöver joxas med vet jag inte. Övertrådens spänning ändrar du på den där runda knappen som jag antar du har lodrätt över pressarfoten, bredvid den där grejen som går upp och ner (nej, inte nålen! ![]() Undertrådens har jag sluppit att pillra med. Antar att det ordnas med skruven i kapseln? *duckar om det senaste är ett katastrofråd* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
är ju inte överteknisk
![]() hoppas du förstår vad jag menar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hej
hej å tack för svaren!!det har löstsig,de va sit bakom spakarna haha,de va spänningen i tråden.fixat det nu.tack tack
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.