![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till trosor
Hej hej!
Jag har som projektarbete att sy mina egna kläder. Mitt första projekt blir att sy ett par trosor. Är det någon som vet var man kan hitta ett mönster till detta? Är tacksam för all hjälp! //Cecilia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hejsan
har sett att www.rodatraden.com ska ha mönster till underkläder
Annars kanske du kan ta ett par och sprätta upp, rita av och sy ihop igen... har också läst en tidigare tråd om underklädsmönster där någon länkade till en sida där man gjorde trosor av näsdukar... I den här tråden finns den diskussionen: http://www.sysidan.se/forum/showthre...ghlight=trosor Senast redigerad av Sister_in_Black den 2006-03-31 klockan 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kwik Sew har bra mönster. Detta mönster har jag använt mig av och det funkar bra för de flesta:
http://www.smartcart.com/1sew/cgi/di...tem_num=2908ks Säljs bland annat av Rödatråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag vet inte om jag misstolkade sidan, men jag behöver alltså en modell att sy efter som jag kan lägga på tyget....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Modell kontra mönster
Modell är hur något ser ut när det är färdigt för att komma dit behöver du ett mönster.
Mönstret får du antingen köpa eller göra själv genom att sprätta sönder ett par trosor och klippa efter. Kolla på bibblan de brukar ha gamla mönsterttidningar för utlåning, i så fall kan du få tag i gratis mönster. Lycka till / Sara |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
BURDA har haft mönster på trosor det senaste året/åren. Gamla nummer brukar arkiveras på biblioteken och du får fråga efter dem. Låna hem och rita av mönster.
På biblioteket har jag också sett en bok med underklädesmönster från Kwiksew, Sy vackra underkläder, Mårtensson, Kerstin. Den kanske finns på ditt bibliotek - annars kan de säkert fjärrlåna den. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:32.