![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
PE-Design software?
Är det någon av er som har köpt PE Design programmet för Brother? Det är ju verkligen svindyrt!
Någon som har tips på en nätbutik där man kan köpa det billigt??? I Sverige eller utomlands. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
program
Jag var ute innan o frågade om prg till en brother o fick till svar att köpa Embird istället. Det var mycket billigare o även bättre var svaret från dom flesta. Tydligen kan man prova det i 30 dagar innan man köper det. Sen kunde man köpa till andra prg så man behöver inte köpa allt på en gång.
MVH Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
så Embird fungerar även till Brother? Men får man med kortläsare och grejjer då eller måste man köpa till det extra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan använda vilket dataprogarm för stygnsättning du vill. Du kan köra husqvarnasprogram med en brother maskin o s v det har inget med varanda att göra egentligen.
Kortläsaren har ju inte med själva dataprogramet att göra utan hur man för över filerna från dator till maskin. Kortläsaren måste du ju kunna köpa löst, utan att köpa programmet, eller? Jag har ingen koll på Brothermaskiner. Embird är ett fristående program som inte är knutet till ett speciellt märke av maskin. Det är ett väldigt bra program och om du söker på Embird i forumet hittar du en hel del information om hur det funkar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kortskrivare till Brother kan du köpa separat. Till exempel Vikants Ultimate Box kan användas. Kostar runt 2000.
Som Cecilia säger kan du sedan använda vilket program du vill. Till exempel Embird. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ett litet tips att tänka på innan du laddar ner Embird...
Om du laddar ner den äldre versionen av Embird (2003) och Embird studio 2 då kan du i 30 dagar använda det fullständiga programmet och lära dig mycket mer än med Embird 2004. Skillnaden, tror jag, är inte så stort mellan de två versionerna, mest förlust i grafiken. Det syns när du kollar broderierna i 3D annars framkommer det inte speciellt.(Gratis versionen av Tajima-ambassador är bättre till detta ändamål.) Ja... Då har du möjlighet att göra små broderier upp till 7 000 stygn var i Embird studio och spara dem, eller göra detaljer och klistra ihop i Embird Editor (alltså själva Embird programmet) till ett stort broderi och spara sedan. Efter 30 dagar blir det dags att köpa (eller prova på en annan dator, eller formatera om hårddisken). Om du köper den gamla versionen Embird 2003 så kommer Embird Studio 2 ändå att fungera även om du inte köper den. Men det kanske inte behövs. Att göra egna broderier kan "7000"-tekniken fungera. Samma med Sfumato(äldre) men där kan du bara göra broderierna av 3000 stygn och det är inte användbart i mitt tycke eller så är jag inte insatt mig i denna teknik än. Vem vet… Men om du kommer att tycka om programmet då kan du sedan köpa den nyare versionen. Av installera den första och lada ner den nya. Det är den billigaste varianten som jag vet. Hälsningar Milla. P.S.Dina björnar är jättefina. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Bara ett klargörande:
Du kan bara köpa senaste versionen, alltså 2004. Ladda ner äldre versioner kan du göra hur som helst. Lösenordet för 2004 funkar förmodligen även även för 2003. Med lite trixande kan du ha både versionerna på datorn. Man behöver inte köpa något för att ladda ner det. Döremot måste det registreras för att kunna användas fullt ut. Gäller alla Embird-komponenter och versioner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tusen tack för all hjälp! Det snurrar lite lagom i skallen just nu av all information men så småningom trillar nog poletten ner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:22.