![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Söker Mah-jongmönster
Hej!
Finns det någon som har mönster från företaget Majong? Eller vet någon vart man kan få tag på sånt? Mvh Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hmmm... jag har ett ganska stort antal original-kläder från Mah-Jong och måste säga att just skärningen inte är så mycket att kopiera. Mycket var i helt raka stycken och byggde på att materielet töjjer sig. De tunikor jag har har inte ens bystinsnitt, samma sak med jackor, linnen byxor. Jag tycker att det som gjorde hela "Mah-Jong-grejjen" var tygerna, färgerna, de knasiga egna trycken. Jag tror ärligt talat att det blir bättre om du köper/ritar grunder för trikåplagg och anpassar efter det du önskar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller med Ida. Ut gå från vanliga tröjor och förläng sidosömmarna till kläningar m m.
Du har väl sett denna sida: http://www.riksutstallningar.se/temp...ss____909.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen!
Vilken härlig utställning!!! Många hälsningar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kolla in!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Underbaart!
Hej alla! Tack för tips och sköna länkar! Jag såg på riksutställningars hemsida att det finns en hel bok om Mah-Jong (som det nu stavas) för 160 kr så den har jag beställt! och tänk att det lever kvar än i Vamlingbo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.