![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Husqvarna Embrodery?
Är ny på detta. Men jag gick in på Husqvarna
sida och såg att man kan på maskin brodera själv! Vad är Husqvarna Embodery? Är det en speciell maskin man behöver, data? Program? Kan någon hjälpa mig?/hälsning V |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att kunna brodera med maskin,måste du ha en symaskin med broderifunktion.
Det finns också maskiner med enbart broderifunktion.Dessa är lite billigare än dom som du kan både sy och brodera med. Om man har en maskin med bara broderi,då behöver man en vanlig symaskin också,om man tänker sy själv också kläder,vilket jag antar att du vill? Själv har jag en kombinerad sy/broderimaskin Husqvarna Designer1 heter min maskin. Det är ungefär 6 år sedan jag köpte den. Husqvarnas maskiner tycker jag är väldigt dyra,och du kan få en precis lika bra broderimaskin i många olika märken,och väldigt mycket billigare. Jag som väldigt inbiten maskinbroderare,skulle önska att jag hade en "vanlig symaskin",som jag kunde sy med under tiden när den andra broderar. Jag har en dock en overlocksmaskin som kan uträtta väldigt mycket av den "vanliga" sömnaden . Dock ej vanlig raksöm och stickningar. Det finns många olika program i olika märken. Alla Husqvarnas program är dock omotiverat dyra. Det finns mycket billigare och i mitt tycke bättre program (tex: Embird) Följaktligen använder jag inte några Husqvarnas program.På det sättet har jag sparat tiotusentals kronor i reda pengar. Jag pratar rätt så mycket om ekonomin runt maskiner och program då det är för mig själv en viktig del i det hela. Det roligaste är dock att har man en gång börjat med maskinbroderi så är man ganska säkert fast. Och resultatet blir verkligen suberb,för dessa maskiner broderar verkligen bra. Du är så välkommen i vår glada broderisida här i forumet. Här finns oerhört många kunniga syvänner,som kan allt inom maskinbroderi och mycket mer därtill. Och det bästa är att här finns sådan osjälvisk hjälparanda! Fortsätt fråga,och jag hoppas att jag kunde litegrann redogöra om maskinbroderi. Vi skrivs ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Hej! Såg i en katalog att Pfaff har ett program med korstygn, mycket billigare än HQ, men kan jag jag användadet till min HQ SE? Snälla svara fort! Häls, Gerd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen!
vill bara tillägga en sak jag glömde! Gå till Rubriken MASKINBRODERI här i forumet där får du massvis med hjälp på dina frågor,om ämnet! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Man kan konvertera i stortsett mellan alla maskiner.
Jag har själv en HQ D1. Gå och kolla i MASKINBRODERI du också ,det finns flera som äger en HQ SE och säkert kan hjälpa dig.Men jag tror att allt går att använda. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
slänger in en fråga i denna tråd..
Från vilka priser finns broderimaskiner? Jag vill ha en men eftersom jag är sjukskriven så har jag inte möjlighet att betala 15-20000kr för en.. Senast redigerad av Jossan den 2006-03-12 klockan 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad jag vet är Janome 300E en av de billigare den ligger run 11 000 kr (kan ha fel, finns kanse billigare). I jämförelse med många andra maskiner så är det "billigt". Husqvarna m m ligger på 40 000 kr och upp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Någonstans runt 10 tusenlappar börjar väl dom rena broderimaskiner.
Kombimaskiner är mycket dyrare. Värt att kolla är även begagnade maskiner! Hoppas du hittar det du söker! Fråga om det är något mera du undrar! ![]() PS:Har med stort intresse foljt även en diskussion om att köpa väldigt mycket billigare från England!Funderar själv på den saken nämligen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.