![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ladda ner embird program?
Jag läser om att många laddar ner embird program.. Hur går man tillväga? Hur betalar man för programmet, är det sv. kronor, dollar? Jag vill sedan genom detta program kunna hämta hem mönster till min dator, och därefter konvertera över till ship passande till Janome broderimaskin. Tacksam för hjälp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du bara ska använda det till att konvertera filer så tycker jag att du kan använda ett gratisprogram istället tex http://www.pulsemicro.com/ambassadordownload
Med Embird kan du även stygnsätta egna broderier men det förstod jag dig som att du inte var ute efter. Kram Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ladda ner kan du till exempel göra på www.embird.com Du behöver inte köpa och ladda ner på samma ställe.
Ska du sedan registera programmet köper du förslahsvis koden av http://www.secretsof.com/content/1869 etersom du spar några dollar då. Betalar gör i alla fall jag med Master Card/Visa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Embird är mycket väl använda pengar även om man inte tänker göra egna stygnsättningar. Mycket enklare att konverters med Embird än gratisprogrammen, till exempel.
Så kan man köpa på den nästan ovärdeliga Iconizer (man har en del avv den gratis även om man inte köper till) som gör små bilder av broderierna i din vanliga Windowsutforskare. Gör det MYCKEt lättare att hitta det man söker när man samlat på sig en del! Och så kan man göra små ändringar i sina broderier, lägga samman mösnter, ta bort bitar etc. Jag använder inte Embird till någon stygnsättning alls (har andra program till det), men skulle ändå absolut ibnte vilja vara utan det!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det står ju att man kan beställa med Embird på en skiva. Det kostar några dollar extra...
Men om man laddar ner programmet och bränner ut det på en skiva själv, går det? Vi har haft en det datorhaverier senaste tiden så jag litar inte på datorn... Det är ju inte roligt om man köper ett dyrt program och sen kraschar datorn och programmet är borta...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Man behöver inte oroa sig ett dugg för att förlotra Embird!! Man kan ladde ner det hur många gånger som helst! Spara på skiva eller låta bli!
Däremot bör man ta en backup på sina lösenord. Diskett eller vad man nu har. Själv har jag gjort så att jag postat mina lösenord till en hotmail.adress som jag kan komma åt från vilken Internetansluten dator som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
HJÄLP!!
Jag har nu laddat ner embird program för 30 dagars användning, MEN hur hämtar jag hem mönster från ex. www.annthegran.com Jag är nybörjare, men redan vill jag ha mer mönster! Hur går jag till väga med programmet embird?...Mycket tacksam för en detaljrik redogörelse!!! Mvh. Tita
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Marita,
Jag rekomenderar att ladda ner mina lektioner. Börja med dem på sidan "Alltid fria grundlektioner" också kallad Allmäna lektioner, tex "Spara och öppna filer från nätet". http://www.ateljekreativ.se/lektione...oner-start.htm Jag vill också passa på att meddela att det nu finns en ny fri design uppladdad. Det är en bård för oändlig sömnad. Fast tråden är 'ändlig' märkte jag. Så se till att ha ett oändligt lager innan du börjar. Välkommen Monica Boberg Ateljé Kreativ www.ateljekreativ.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, ladda ner Monicas lektioner, om det sedan är något du undrar över så återkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hej!
Jag har laddat ner demo av Embird studio. När jag trycker på studio ikonen (nålen med tråden) så står det att digitiz.exe fil saknas på min dator. Hur gör jag för att få den? Hjälp!! Inga-lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Har du laddat ner Studio filen? Man måste ladda ner både grundprogramet och studio delen för att kunna använda den delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej!
Tack för hjälpen! Du är en ängel. Nu funkar det. Till sist några fina rader Yesterday is history. Tomorrow is mystery. Today is reality. God natt!! Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jag har nu laddat ner Monicas lektioner.,.. nu nästa problem: När jag ska titta på videon som hör till, blir svaret:"Det gick inte att spela upp videoströmmen. Det gick inte att hitta någon passande avkomprimerare." VAD BETYDER DET?
Är jag för lite datorkunnig, eller........?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej Marita,
Du har inte den codec som videon behöver. Du behöver gå till http://www.fox-magic.com/download.html och ladda ner "FM Screen Capture Codec". Dubbelklicka sedan på filen och det är klart. Nu skall du kunna se på videon. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hej Monica! Tack för ovärderlig hjälp och även ni andra som engagerat er för Embird-programmet!
Video fungerar nu, dock utan ljud till bilderna, är detta okey? Ytterligare fundering:Alla lektioner från Monika är nerladdade till min dator,....men, de har lagt sig på ett program som jag har tillfälligt, bara 4 dagar till. (BitZipper) Är detta program något att behålla, betala för? Måste det finnas för att se lektionerna? Fråga 2: Embird 2004 hittar ej"digitiz exe fil" lektion 0016. Kan jag få hjälp igen? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:18.