![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Finns det någon som har tips på länkar, böcker eller liknande när det gäller ryamattor? Både vävda och sydda. Företag som säljer ryagarn och ev. bottenväv? Evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag vet inte var du bor men en jättebra affär som säljer allt inom rya är Normi Garn i Partille. Ligger utanför Göteborg. Låna också boken "Nock, ragg och rya" på biblioteket, jag tror att den heter så. Lycka till, Maria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tusen TACK för tipsen. Jag skäms för att säga det men jag bor faktiskt i Partille. Hade helt glömt bort Normi garn - ska ge mig av dit genast.
Ska oxå ta en sväng förbi biblioteket och låna boken. Tänkte samla på mig en del information och tips angående rya - har fått för mig att jag till att börja med ska tillverka mig två jättestora "braskuddar". Gammal teknik men förhoppningsvis mer avpassat till dagens användningsområden och moderna mönster. Vi får se vad det blir i slutändan... Ha dé gott! // Anna P.S. hemsidan lägger jag bland favoriterna för framtida användningD.S. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det var väl bra att det löste sig så enkelt. Lägg gärna ut kuddarna på bild när de blir färdiga. Maria
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:59.