![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Hej Annika,
Jag håller med dig, det verkar inte vara så många som har Berninan, så det är svårt att få tips och hjälp.Man kan ju inte springa till symaskinsaffären var och varannan dag. Visst är det väl kul att sy med Berninan? den kan ju så mycket. Problemet med undertråden har jag också ibland. När jag köpte maskinen så sa min handlare att det var viktigt att det är rent vid spolkapslen. Om du tittar på locket så ser du en liten kännare. Det får absolut inte vara damm eller trådrester där för då kan maskinen visa felmeddelandet som du beskriver. Ibland verkar felmeddelandet helt enkelt bero på att jag glömt stänga locket till spolkapseln. Jag har också broderprogrammet Designer plus. Trots att jag bor i Malmö så vet jag inte någonstans man kan gå en kurs i programmet vare sig här eller i Köpenhamnsområdet (där flera berninaägare borde finnas) Det lilla jag sett av Husqvarnas program så verkar de inte speciellt lika. Man jag har också tänkt att man kan kanske gå en kurs och lära sig Husqvarnas program. Med andra dataprogram så brukar det i alla fall vara så att grunderna är lika och sedan kan man själv komma vidare. Tiden har bara inte räckt till. Jag tycker att det skulle vara kul att bli duktig på att stygnsätta motiv. Har massor av bilder som jag laddat ner. Tyvärr lyckas jag inte speciellt bra med stygnsättningen i vart fall inte när jag vill ha detaljer och fina konturer. Hälsningar Jane |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.