![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Broderiikonerna i mina foldrar ändrade sig
Nu när jag har installerat om mitt VIP customizing så står det liksom en röd "sköld" med ett "H" på varenda ikon som förut syntes som en liten bild av vad broderiet föreställde. Jag har Embird och där står att det ska öppna alla filer men det verkar som om Cust har lagt sig i överallt. Är det
någon som vet hur jag ändrar om så att embird öppnar allt och att jag får tillbaka ikonerna. T o m ikonen för Embird som låg på skrivbordet försvann! -- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, det är säkert VIP som lagt sig "över".
Gå in i Embird och kolla dina "Iconizer settings" igen! At formatet verkligen är förklickat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jodå allt i Embird är förmärkt, även att den ska visa ikoner och thumbnails. Jag får väl avinstallera och ominstallera cust igen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag har XP och när jag ställer mig på "lista" i "Visa" när jag är i utforskaren så har jag sett pytteikoner förut. Nu när jag gör så så så är det pytteikoner som inte visar någon bild utan någon krumelur. När jag klickar på miniatyrer så kommer en bild på några cm upp med bild på, inte krumelurerna. .hus och .pes filer fungerar så men .jef visar riktiga pytteikoner när jag väljer lista, som det var förut. Jag håller på att bli snurrig på de här j-a ikonerna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu verkar vi inte prata om samma inställning när du nämner "thumbnails". Du pratar om höger panel väl?
Jag pratar om meny "Options", "Iconizer settings". Där väljer du vilka format som ska ge ikoner. Att instalelra om VIP lär inte hjälpa mot detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu funkar åtminstone Embird som första program och Cust som det gjorde förut.Tack och lov
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo det gjorde det. För jag märkte för på ett annat ställe när jag ominstallerade Customizing, kommer inte ihåg vad det stod men jag tror det var något med associering (kanske) men efter det så fungerar embird som det gjorde förut. Jag var inne på options och iconizer settings förut också och märkte för allt men Cust la sig ovanpå ändå med den inställning som var förut. Nu är det bara att hoppas att det fungerar.
Men min f-b reader/writer vill inte fungera alls. Så jag måste väl köpa en ny. Programmet fungerar men inte själva apparaten. Typiskt när jag nu vill brodera, har inte broderat på flera månader men ska sy en namnlapp att sätta bakpå ett par täcken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Associeringen kan ändras utan att installera om programmet.
Till exempel med vanliga Windows-utforskaren (högerklicka på en fil, välj "öppna det här programmet med...", välj program och välj att "alltid öppna denna filtyp med detta program"). I Embird finns också funktionen att associera andra program än Embird med filtyper som en menypunkt. Vra att du fick fason på ikonerna i alla fall! Utan dem skulle det allt vara jobbigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jo fast pytteikonerna är fortfarande konstiga för pes och hus. Det är bara de som jag har i jef som blir pytteikoner. De i hus och pes syns bara om jag klickar "miniatyrer" i Visa i utforskaren. Så var det inte förut. Då var alla riktiga pytteikoner suck
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
När jag står i windowsutforskaren finns bara "öppna" om jag högerklickar på en fil, inte öppna det här programmet med..........
undrar vad jag gör för fel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
När jag högerklickar på en fil står det "Öppna med" en bit ner på "listan".
"Pytteikonerna" ska också bli bilder om du verkligen klickat för HUS och PES i listan i Iconizer settings. (Andra "rutan" med filtyper, kolla att filtyperna är förklickade, Välj "Enable Iconizer for all", föreslår jag.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Nej det där "öppna med" finns inte med. Jag klickade på enable all i Embird på iconizer settings och nu tror jag (peppar peppar) att det funkar med pytteikonerna. Jag hade alla utom tif. jpg. gif ifyllda förut för jag blir så irriterad när en jpg öppnar sig i embird istället för bildprogrammet. Men det kanske måste vara så då nu, fast inte förut i veckan. Jag blir inte klok på datorer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Du kan klicka av de du vill.
Men du måste hålla isär Shell Integration och själva Iconizern. Shell Integration (övre rutan) är vilka filtyper som öppnas med Embird. Samma som att associera. Iconizer (andra rutan) är om du vill ha minibilder eller inte. De har inte direkt med varandra att göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Tack, nu har jag klickat av i den övre för jpg och klickat för alla i den undre. Nu kanske det blir som jag tänkte mig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.