![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hejsan alla glada julfirare.. sitter här med sista julklappen, och skulle göra mig till med att brodera nallen i madeiras ullgarn för maskinbroderi som jag köpt för att använda till nallar och sånt,, man kan ju "fluffa" till broderiet så det ser ut som päls.. men suck- det blev såå tjockt i broderiet så det flyttar sej ju knappt,och sen blev det trassel på alltihop, jag använder deras bobbin också o det har alltid gått bra, jag köpte även ullnålarna storl. 100, men nu blir det snart inget fluffigt broderi,för jag hinner ju snart inte bli klar, är det nån som har lyckats bra med den tråden????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej jag sydde en älg i ullgarn Jag fick lov att använda nummer110 på nålen. Om jag inte minns fel så hade jag en jeansnål
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack snälla,jag ska prova!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Var köper man ulltråd?
Passar nu på att fråga eftersom temat är uppe:Har hört att det finns något som heter Lana (tror jag), är det Madeiras ulltråd eller är det ett eget märke? Finns det fler som gör ulltråd?? Vart hittar man det? Har inte sett det någonstans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hejsan jag sprang upp o tittade på min trådrulle och den hette Lana ulltråd från madeira
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.