Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2025-03-17, 11:29   #1
Fctroll Fctroll är inte uppkopplad

Undertråd brother skitch pp1

Hej 😊

Det är så att jag har en broderi maskin brother skitch pp1. Det jag inte får ihop är undetråden. Har prova lite olika saker. Sist jag testade var på en handduk från Ikea. Den är vit, körde med svart tråd och vit undertråd. Jag kanske har förstått fel men undetråden ska väl bli den färgen som man har? För ovandelen blev rätt färg men undersidan blev svart också. Ska inte undersidan bli vit eftersom jag har den som undertråd? Testade att brodera i olika lägen med trådspännaren. Desto mer spänd den var desto mer vitt undertråd fick jag. Men slutade med att det blev ungefär 50/50 när jag hade den som mest spänd. Märket på tråden är gunold sulky 40. Har tagit den som undertråd också. Har man gjort något fel?
Fctroll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-03-18, 12:13   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Citat:
Fctroll skrev: Visa inlägg
Hej 😊

Det är så att jag har en broderi maskin brother skitch pp1. Det jag inte får ihop är undertråden. Har prova lite olika saker. Sist jag testade var på en handduk från Ikea. Den är vit, körde med svart tråd och vit undertråd. Jag kanske har förstått fel men undertråden ska väl bli den färgen som man har? För ovandelen blev rätt färg men undersidan blev svart också. Ska inte undersidan bli vit eftersom jag har den som undertråd? Testade att brodera i olika lägen med trådspännaren. Desto mer spänd den var desto mer vitt undertråd fick jag. Men slutade med att det blev ungefär 50/50 när jag hade den som mest spänd. Märket på tråden är gunold sulky 40. Har tagit den som undertråd också. Har man gjort något fel?
Korrekt uppfattat. Undertråden är undertråd och skall endast synas på undersidan. Nu när du har ändrat i trådspänningen. Hur stämmer det i förhållande till den korrekta. Jag har en Bernina och har aldrig behövt ändra på någon trådspänning. Läs vad normalt du ska ha trådspänningen vid brodering på din maskin. Jag har "rivpapper" inunder och självupplösande plast ovanpå. Gissar att även du har det. Om det avviker mycket skulle jag kontakta en återförsäljare för rådfrågning angående trådspänningen.
Det är korrekt att ända trådspänningen i denna situation men hur rätt är det enlig instruktionsboken till din maskin. Det är frågan... Det kan ju bli problem längre fram.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.