![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#34 | |
|
Sydda väskor...
Jag har sytt några väskor till hustrun de senaste året i loppisfyndade tyger och klädesplagg. Jag håller med till 100% att utbudet av tyger är urvattnat hos svenska tygaffärer. Förutom loppisfyndat tyg så har jag handlat en del från Kina och England. Men efter Brexit (tull & moms) så har jag börjat tittat på tyger från andra länder inom EU, som Tyskland, Irland och Frankrike etc. Min nästa beställning blir från Tyskland.
Väskorna är en i William Morristyg och en i Jeanstyg. När jag sydde jeansväskan använde jag min vintage Pfaff 332 maskin som klarar det mesta (blir det extra tjockt/tufft så handvevar jag mig igenom detta). Bilder på väskorna finns i Mina Syprojekt. Citat:
Senast redigerad av EsseHom den 2021-06-14 klockan 10:23. Anledning: Felskrivning |
|
![]() |
![]() |
Taggar |
shoppingväska |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.