Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-05-02, 09:32   #1
Marron Marron är inte uppkopplad

Jag tycker också att det vore kul om man kunde göra något gemensamt i Sysidans namn. Man skulle kunna göra sina saker hemma, skicka bilder och sedan på ett bestämt datum skicka in sakerna dit de ska.

Att virka mormorsrutor går snabbt och är ganska enkelt.

Jag har kollat upp lite fler projekt:

Sy kläder till prematurbarn och skänka till svenska sjukhus för att stötta de som fått för tidigt födda barn.
http://prematurbarn.blogg.se/categor...arnklader.html

Sy mensskydd till unga kvinnor i u-länder för att de inte ska behöva stanna hemma från skolan när de har mens.
http://www.daysforgirls.org/

Göra babypaket
http://erikshjalpen.se/index.php?cID=1923
http://www.humanbridge.se/babypaket/

Finns det intresse för ett hjälpprojekt i forumet och i så fall vad vill vi göra?
Jag själv lutar mest åt babypaket eller mormorsrutor.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-02, 14:36   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Utifrån mitt rådande hälsotillstånd kan jag fn bidraga med någon
mormorsruta. Jag har Biancagarn hemma. Blir det bra? Vikrnål? Storlek på ruta?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-03, 20:55   #3
Marron Marron är inte uppkopplad

12x12 cm stickad, virkad eller broderad tyglapp verkar funka. Jag gör också lite rutor.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-03, 21:52   #4
K.N.J K.N.J är inte uppkopplad

Talking Va roligt!

Hej allihoppa!

Jag har varit medlem har ganska länge och var inne mkt förr men var inte så aktiv. Sen började jag studera textil inriktning och då tog de över.

Men nu fick jag ett -sysida saknar dig- mail och blev super glad!
Blir verkligen pepp att bli mer aktiv och speciellt nu när jag har lite mer kött på benen sömnads mässigt

Ni fick mig faktiskt att satsa på att utbilda mig!
Så nu kommer jag definitivt vara inloggad ofta.

Och alla projekt låter super roliga.
Vill också väldigt gärna involvera mig i något slags välgörenhetsprojekt. Ska klura lite på egna idéer och kollar vad jag får för respons av er!

Kram på er
K.N.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 01:28   #5
V.G V.G är inte uppkopplad

Citat:
Marron;189473

Sy mensskydd till unga kvinnor i u-länder för att de inte ska behöva stanna hemma från skolan när de har mens.
[url
skrev:
http://www.daysforgirls.org/[/url]
Tack Marron för länktipset. Skall verkligen kolla upp och iden att hjälpa flickorna med en sådan enkel sak som menskydd är ju klockrent. Mailade redan deras svensk grupp för detaljer
V.G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 05:50   #6
CAR0LINE CAR0LINE är inte uppkopplad

Hej vänner!
Vad kul att läsa att det finns fler som vill skaka liv i gemenskapen här!
Jag har varit medlem sedan jag var 19 år och snart fyller jag 28 Under dessa år har Sysidan betytt oerhört mycket för mig. Jag gillar att ha en sida som helt är tillägnad sömnad och närliggande pyssel. Jag har aldrig fastnat för nån facebookgrupp inom ämnet. Denna sida är guld värd vad gäller att söka bilder för att få inspiration, läsa forum för att lära sig och få tips och trix, samt skriva då man kört fast och behöver hjälp med något.

Jag har också sörjt över att aktiviteten här minskat så pass, men jag har ju inte heller själv lagt upp så mycket senaste tiden. Har till och med gjort tvärt om och rensat mitt album från alster som jag såhär nio år senare inte känner att jag gillar längre. Dock så syr jag ganska mycket nuförtiden, så jag lovar att försöka bli bättre på att lägga upp bilder! Tyvärr har jag ingen bra plats i nuvarande lägenheten att fota mot, vilket bidragit mycket till att jag inte lägger upp bilder på kläder längre. Jag är rätt så kräsen vad gäller foto och känslan som det ger. Jag har haft en tanke på att skaffa nån slags fotobakgrund och nu blir jag inspirerad till det igen

En tävling låter jättekul, framförallt som jag går i tankar om att sy en väska faktiskt

Mitt nästa sömnadsinspirerade äventyr kommer i höst. I augusti ska jag åka och plugga en termin i Bangkok så då har jag bestämt mig för att besöka "little India". En marknad som beskrivs som Bangkoks "tygmekka", vilket ju låter som en riktig dröm. Om det finns intresse av det skulle jag gärna dela med mig av den upplevelsen med text och bilder, kanske här i forumet?

Som sagt, jättekul att se initiativ för att liva upp stämningen här på Sysidan! Jag tror aldrig jag kommer få för mig att lämna detta ställe faktiskt
CAR0LINE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-04, 15:48   #7

Hej!

Vad kul och tack säger jag som Sysidemedlem för konstruktiv kritik och för ros. Jag hoppas att ägare av Sysidan läser och tar till sig av de olika åsikterna.

Konstruktiv kritik är något värdefullt att få, som för en framåt.

Jag tar till mig att bli bättre på att svara. Där har jag varit dålig, hoppas att fler har möjlighet att gå in och svara på frågor.

Uppskattar också den glada stämningen på sidan och att det råder ett bra allmänkritik.

V.G snälla, du kan väl dela med dig av dina alster. Det behövs nya vindar med nya kreativa tankar som blåser liv i oss alla.
Gammal 2016-05-04, 16:59   #8
K.N.J K.N.J är inte uppkopplad

Citat:
CAR0LINE skrev: Visa inlägg
Hej vänner!
Vad kul att läsa att det finns fler som vill skaka liv i gemenskapen här!
Jag har varit medlem sedan jag var 19 år och snart fyller jag 28 Under dessa år har Sysidan betytt oerhört mycket för mig. Jag gillar att ha en sida som helt är tillägnad sömnad och närliggande pyssel. Jag har aldrig fastnat för nån facebookgrupp inom ämnet. Denna sida är guld värd vad gäller att söka bilder för att få inspiration, läsa forum för att lära sig och få tips och trix, samt skriva då man kört fast och behöver hjälp med något.

Jag har också sörjt över att aktiviteten här minskat så pass, men jag har ju inte heller själv lagt upp så mycket senaste tiden. Har till och med gjort tvärt om och rensat mitt album från alster som jag såhär nio år senare inte känner att jag gillar längre. Dock så syr jag ganska mycket nuförtiden, så jag lovar att försöka bli bättre på att lägga upp bilder! Tyvärr har jag ingen bra plats i nuvarande lägenheten att fota mot, vilket bidragit mycket till att jag inte lägger upp bilder på kläder längre. Jag är rätt så kräsen vad gäller foto och känslan som det ger. Jag har haft en tanke på att skaffa nån slags fotobakgrund och nu blir jag inspirerad till det igen

En tävling låter jättekul, framförallt som jag går i tankar om att sy en väska faktiskt

Mitt nästa sömnadsinspirerade äventyr kommer i höst. I augusti ska jag åka och plugga en termin i Bangkok så då har jag bestämt mig för att besöka "little India". En marknad som beskrivs som Bangkoks "tygmekka", vilket ju låter som en riktig dröm. Om det finns intresse av det skulle jag gärna dela med mig av den upplevelsen med text och bilder, kanske här i forumet?

Som sagt, jättekul att se initiativ för att liva upp stämningen här på Sysidan! Jag tror aldrig jag kommer få för mig att lämna detta ställe faktiskt
Det vore super kul att få se din resa tycker jag!
K.N.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-08, 20:06   #9
AnnGust AnnGust är inte uppkopplad

Känner att jag vill svara på detta jag med. Jag är en till och frånare (om det finns något som heter det) Jag tycker väldigt mycket om sysidan då jag kan söka efter svar (speciellt i forumen).

Anledningen att jag inte lägger ut bilder är att jag inte tycker om att alla kan se. Tycker det vore bättre om man måste vara inloggad för att kunna se delar av sysidan, om det är möjligt eller inte har jag ingen aning om. Jag vill gärna dela med mig till communityt men inte till "hela världen". Tyvärr känner jag inte att jag har kunskap att svara på många frågor men vill gärna lära mig.

Jag tycker verkligen att sysidan ska vara kvar och är en ypperlig källa till information.

Tack och bock från mig
AnnGust är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 10:16   #10

En tanke med anledning av AnnGust skrev...

Det kanske vore bra om jag som gäst endast kan se delar av Sysidan, sedan exempel. Då kanske medlemsantalet ökar. En tanke...
Gammal 2016-06-10, 19:25   #11
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad

Här är iaf en återfunnen medlem! Av någon anledning hade jag inte vart inne på Sysidan på evigheter och jag kan faktiskt inte komma på varför . Som många andra gillar jag Sysidan något ohörbart och hoppas den kommer finnas ett bra tag till. Jag har inte Facebook och har ingen tanke skaffa det fast så många saker vill att man ska. Det är något med Sysidan som jag gillar mycket bättre. Det känns..Mysigare, i brist på ord.

Men nu så är man tillbaka och ger tystnaden en till liten röst, även om den inte är så kunnig. Har ju ett par ufon som dräller man borde göra klart dom och lägga upp bevis.

Kan hålla med om att det skulle va bra ha ett alternativ att man kan göra så ens bilder, profil etc bara visas för medlemmar.
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sysidan

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:18.