![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Uppvikta shorts, hur fäster jag?
Hej!!
Blir inte klok på hur jag ska fästa mina uppvikta shorts som jag syr! Jag syr med raksömn vid vadera sida om benen men om jag exempel ristar eller tvättar dom så krullar dom ner sig! Någon som har tips? Behöver fästa mitt på oxå. Beskriver jag någorlunda ok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det viktigaste är nog att pressa noga efter varje tvätt. Då borde de hålla sig rätt bra. Annars kanske man kan sy några stygn inifrån (från avigsidan) som bara fäster i det inre lagret av uppviket eller fållen, mitt fram och mitt bak. Så stygnen bara syns från avigsidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Har sett två lösningar: 1) Kardborre som fäster det uppkavlade på själva shortsen. 2) knappar som sätter fast det uppkavlade på plats. Knapparna kan vara fyra styckna, två på framlår och två på balkår. Inga där låren träffas. MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.