![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Sedan när tyget uppfanns har människor använt något för att ge tyget en fast struktur. Papprör var den äldre hjälpmedlen. Idag användes en lång skiva av papp för att hålla tyget på plats. Du har plockat bort det som ger tyget struktur och det är inte så konstigt att du får det svårt att få ordning på dem. Skivor av hårt papp kan du skaffa och ha tyget runt skivan. Senare kan du använda samma hyllor som du har och lägga tygen som böcker där som på ett bibliotek. Ordning efter färg eller material kan du bestämma när du fått en fast struktur på varje tygbit. MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Suveränt! Tack David.
Visst, ordna som i ett bibliotek. Perfekt, slätt, överskådligt och fint. Jag tänkte tvätta och stryka ALLT. Sen kan man skriva på pappskivan vad som finns där.(material-mått) Organisationen kan ta en dag eller tre, men vad den kan underlätta! ![]() Jag minns när man rullade upp dukar på papprullar. Man visste vad man gjorde förr. Man tog väldigt väl hand om sina textilier. I dag känns det mer som slitosläng. Jag lovar att ni skall få se resultatet senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag är gillar plastbackar... har mina tyger i Antonio , finns i 25 l o 50 L http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60177604/ o det finns ett lock så tygerna inte blir dammiga....tyvärr så ligger mina tyger kvar en "stund" innan jag får använt dem. Sen går det ju att sortera efter tygsort, färg, projekt osv....
Måste vara skönt att ha så stort rum att ha som sitt eget. Hoppas att du hittar ett system som passar dig. Må gott // Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har lagt alla mina quilttyger i en byrå, vikt så de passar, sorterat i färger, ställt tygerna på högkant det tycker jag fungerar bra, det är utroligt hur mycket där kan vara i en byrå.
Med vänlig hälsning Trine |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:45.