![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Så den skulle inte gå dra på och av. Om det inte var det har jag ingen aning. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja just ja! Dom pratade ju om för kort dragkedja! Fast jag har väl varit lite överoptimistisk nån gång och använt väldigt kort dragkedja och det har fungerat med lite vilja. Men det är väl inte vad de vill ha i den här tävlingen förstås!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Missade första avsnittet (för sent att kolla på play) men tittade på 2 och 3. Det är roligt att se något sådant här i Sverige.
Jag är glad att jag inte är med, jag skulle inte palla stressen. Förstår inte varför de måste ha så kort tid, det blir så hafsigt! Skulle vilja se lite längre tider. Det blir väl lite mer jämnt då men då kan man i alla fall bedöma hur de använt tiden, är det fortfarande enkelt eller har man lagt ner tid på detaljer? (som man inte hinner med ordentligt annars på t.ex. 2 timmar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kul programidé, men det hade gått att göra så mycket mer av den tycker jag! Trist att nästan all fokus ligger på tidspressen. Stress har man väl tillräckligt av i sin vardag ändå. Hade varit mycket trevligare om det fokuserades mer på deltagarnas idéer, planering av plaggen, sömnadstekniker, tips och trix mm. Sen tycker jag att det är tråkigt att folk alltid måste åka ut i alla program som görs nu. Varför kunde inte alla deltagare få vara med och göra alla utmaningar och sedan bedömas efter helheten på deras prestation.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är väl det som är grejen med reality show att folk åker ut. Det tycker jag är tråkigt. TYcker också det vore roligt om alla kunde stanna kvar. De kan vinna och förlora men ändå stanna kvar och "poängen" räknas samman till slut och tillsammans med bedömning i helhet så avses vinnaren av det hela.
Det skulle ju vara roligt att se allas kreationer gång efter gång och inte se minskande antal plagg. :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Precis så tycker jag också. Det är tydligen inte kommersiellt gångbart med annat än utslagningstävlingar just nu.
The Great British Sewing Bee hade också utslagning, men lyckades ändå vara ett mysigare program. Kanske för att varje avsnitt sträckte sig över två dagar, med en tredje deltävling som deltagarna var förberedda på. Dessutom kom det in materialkunskap och sömnadsteknik i programmen. Synd att man inte hade tagit efter de delarna i Sy, sy, sy. Kolla gärna Camilla Thulin i Kvalitet som sänds alldeles innan. Ingen utslagning där och mycket tänkvärt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tänk om de gjort som i Wild Kids istället! Där åker inga deltagare ut utan tvärt om. I varje avsnitt kommer det IN en deltagare istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:10.