![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Obefintlig inspiration
Hjälp, har köpt handdukar som jag tänkt sätta brodyr på, ska bli julklappar. Och sen är det totalt stopp..vad sätter man för motiv på en handduk?? Jag har ingen idé, totalt hjärnsläpp. Är det någon vänlig själ som kan dela med sig av sin inspiration??
Hälsn. Jultrött Carina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad gillar personerna för något?
Djur, blommor, är det barn? Barmotiv. Då kan det bli väldigt personliga handdukar! Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är till min dotter, hon har ganska allmänna intressen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
En såpass enkel sak som monogram är nog uppskattat. Jag tycker i alla fall att det sätter en väldigt lyxig prägel på sängkläder och handdukar etc.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur gammal är din dotter? Åldern kan ju ha en avgörande betydelse i detta fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hon är 24 år..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jag är en 30-årig dotter som skulle uppskatta ett enkelt och stilrent monogram, på handdukar som är i en färg som JAG tycker om, inte en färg som min mamma tycker om... (vissa föräldrar - mina - vill gärna överföra sin smak på mig, det är inte så uppskattat....)
=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja nåt enkelt tror jag också på. Nått som fångar upp färgerna i badrumet kanske. Vill man inte ha enbart ett monogram eller namnet så är ju blommor uppskattade av de flesta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag är 24...
och mycket intresserad av färg och form. Jag skulle önska mig mitt monogram på. Det är lyxigt!
Är det ngn som har ett tips på hur jag ska göra när det gäller monogram på lakan när man inte är gift, bara sambo? Ska jag brodera JJ och bara strunta i killen? Eller kan jag kombinera med hans KH? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag skulle skriva bara Johanna & "Kalle"
Om han nu heter det ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för tipset Bibbi! Han heter Kai... Har kikat i gamla böcker om förslag till monogram-komposition, men inte funnit ngt som jag känner är "rätt". Ska lägga ditt förslag på listan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag tror nog att det blir ett monogram, ska testsy ett nu idag. Tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Det blir nog jättebra! Min dotter (27) försäkrar att det är "hett" med monogrammerade grejor! Hon har gjort ett par handduksset till vänner, och kommer att göra örngott och enfärgade påslakan med monogram också.
Eller monogram och monogram... hon har inte gjort traditionella monogram. Hon har valt att bara ta första bokstaven i personens förnamn i något fint alfabet. Eventuell med någon liten dekor. Ton i ton med handduken. Och eftersom hon, som är betydligt mer medveten om vad som "passar sig" än jag är, så gör jag likadant! Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-12-07 klockan 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
man kan göra monogram i en ornamenterad ram om man vill göra mer dekor också.
johanna: jag hade satsat på J K eller J&K. Dom bokstäverna brukar bli snygga tillsammans. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:19.