![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#7 |
|
Jag tror att problemet till stor del ligger i att de flesta kläder i stora storlekar förutsätter att man är lika proportionerligt lång, dvs stl 50-52 förutsätter en kvinna på över 170 cm med långa ben o långa armar. Om man då som jag endast mäter 163 cm över havet så blir detta ett stort problem. Det är samma fenomen på alla symönster i större storlekar. De flesta kläder är dessutom konstruerade för B kupa så om man har en betydligt större byst så måste man välja mycket större storlekar vilket gör att passformen i övrigt blir åt pipsvängen
![]() Min lösning på det hela har varit att lära mig allt som finns att veta om mönsterpassning vilket idag har resulterat i att jag äntligen börjar få kläder som sitter skapligt. Men det är en lång resa dit o ibland önskar man att kunna gå till en butik, plocka något från hyllan o få det att passa. Men, men... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.