![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Börjar känna mig uppgiven ?? !! Begriper mig inte på hur programmet i datorn tänker... Är det så att det inte går att ändra på köpta fonter?? Nåja jag får ligga o grubbla lite på det här... o läsa lite i instruktionsboken... Sen ska jag erkänna att jag fuskade lite med underlaget, klippte ett hål så att jag inte skulle sy fast underlaget i schabraket... så får man kanske inte göra, men det var ju enbart för att spara material.. snart är ju allt slut o här på vischan finns inga sybehörsaffärer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
såså där har vi alla varit!
att börja med Schabrak är inte det lättaste du kan ge dej på, det är lite teknik iockhmed att det är flera lager av olika material som oftast rör på sig. programmet du har är det aldra enklaste för att bara kunna importera designer till maskinen, det blir tyvärr lite konstigt när man förminskar o förstorar. jag har fått med samma program till min första janome, jag har aldrig använt det mer än första dagen. i mina ögon inget bra program. får jag ge förslaget att du kollar på ett program som heter Embird, det är billigt och man köper det i påbyggnads moduler om man vill i början klarar man sig gott med grunden, men där kan man förändra, ändra stygntäthet överlappning mm på ett mycket enkelt sätt, programmet finns även översatt till svenska om du känner för det. jag kanske ljuger men jag tror grunden kostar 1500 o laddas ner från nätet. Att köpa backing ( underlags papper ) i sybehörs affären gör en reuinerad, får jag föreslå www.solbrodyr.se myyycket billigare snabb o riktigt bra service, du har beställningen på ett par dagar. anledningen att du nog är missnöjd med schabrakbrodyren är nog att du snålade lite. med schabrak måste man ha en enormt stabil bakgrund, minst 2-3 lager av ett stadigt papper, annars blir det fult pga att det består av olika lager och kanske tufft material att brodera på. om du skickar en bild på baksidan av ditt brodyr kan jag hjälpa dej o titta på om du behöver ändra lite på trådspäningen på din maskin. det här kommer att lösa sig jag lovar. börja med att kolla inställningar för tråden på baksidan, sedan öva på massor av olika material, gärna samma motiv om o om igen fast på olika tyger, olika backing mm så du lär dej hur din janne tycker att den behöver för hjälp att måla fram dina konstverk. Surfa gärna in på embird o solbrodyr o upp med hakan, maskinbrodyr är ett riktigt hantverk som tar lite tid att lära sig o jag lovar alla har varit där du är nu |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Det är väl typiskt att jag ska ge mig på bland det svåraste det första jag gör
![]() Usch då ska jag fota baksidan, jag skäms... det vet jag inte om jag vågar göra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
nej nej, självklart behöver du inte lägga upp en bild, det vara bara att jag försökte hjälpa dej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Jag rekommenderar att köper ett startpaket från M-broderiting. Så får du allt du behöver och dessutom kan du testa olika underlägg. Handlar du för 1000 danska kr (just nu 1188 svenska kronor) skickas det gratis. Paket kommer brukar komma på en vecka. Och dom har jättebra saker och har bra priser. Och dom förstår svenska bra.
Jag tycker deras tråd Emmel fungerar mycket bättre på min maskin än Robinson Antons. Mycket mindre trådbrott. Och priset ärmindre än en tredjedel mot RA. Dessutom passar färgerna bättre ihop. Ville man ha av RA tex 3-4 nyanser grönt, så hittade man två som stämde dom ihop. Jag köper färdigspolad undertråd på plastspolar och dom fungerar jättebra, alldrig något trassel. Senast redigerad av bila den 2014-01-12 klockan 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.