![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ett tips jag läste i "Threads" (amerikansk sytidning)var att klippa en bit av en slang, typ trädgårdsslang, och trä runt spolen. Det förhindrar att trådarna rullar upp sig och trasslar ihop.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det låter som en bra grej. Jag ska prova vid tillfälle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Verkligen en kanon-idé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Maskinbroderitråds förvaring 2010
' och idag Har trådrullarna ligger supertrångt. Borde ha en till, men utrymmet räcker inte. Iköpt på ikea och heter Alex lådhuts på jul och passar perfekt till tråd. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40196241/ Min samling ligger på 650-700 rullar, men är inte nöjd ändå. Alla är förvarade i denna hurts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ojjj det var en diger trådsamling. men jag måste undra om det inte är svårt att se nyanserna i lådorna?? men vilken rikedom, bara liiite avis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har den dagljuslampor dels en bordlampa och ett ljusrör över arbetsbänken. Så det är bra att plocka upp några tänkbara rullar och kolla.
Hurten står förvarad vid sidan om mitt bord med symaskinerna. Har ställt den med lådorna in motskrivbordet, så det är bar att dra ut hursten och jag kan kolla både symaskins display och trådarna utan att lyfta på ändan. Vilket jag tycker är bekvämt. När det är som värst med syfebern, så kan jag sy på tremaskiner samtidigt, då ställer jag min lila Brossan (brothermaskinen) på ett gammat skrivmaskinsbord. Då kan jag brodera, sy och overlocka samtidigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har mina ca 700 rullar i en Alex-hurts och ett par små hurtsar till.
De är sorterade efter färgnummer. Jag har inte så mycket utrymme, Alex-hurtsen står i sovrummet och de två andra som stöd under en skiva i min lilla Syskrubb |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag drar mitt strå till stacken
Mitt hobby rum.
Hälsningar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.