Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-09-25, 13:35   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad

dreamcatcher! Du har så rätt.

I förra rummet hade jag två lysrörlådor med olika lysrör inuti... (haha, varmt och kallt ljus) och halogenlampa. Det dög väl men inte perfekt.

Nu har vi flyttat till en mindre lägenhet, visserligen 2 år sedan nu, men det är så mycket bättre här för jag har tagit beslag på vardagsrummet till att vara min arbetsplats. Det är två stora härliga fönster och balkongparti som vetter åt söder. Det är så ljust här att man själv kan reglera det med tunn vit gardin.

Och det är så otroligt mycket bättre än lampor!
För färgval gör jag det på dagen. Sömnad o sånt går fint på kvällen också förtsås. Lysrör har jag inte längre. Har två spotlights och en central lampa, alla stark halogen. Har slutat med lågenerngilampor, uruselt i det här sammanhanget. Fy. De är också bluff för att få samma ljusstyrka så måste man ha mycket högre watt än vad som anges på förpackningen för de ljuger där. 25 watt lågenergi är typ tolerbar för mig. Och en elektriker berättade att faktiska effekten faktiskt är det dubbla än vad det står... så om du har 20 watt så betalar du för 40 watt... Så med tanke på det så tar jag hellre halogenlampa då, bättre färgåtergivning! Eller åtminstone bättre känsla... ljuset känns bättre helt enkelt.
Glöd är ju bra men de är ju borta nu....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.